ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

فریب تبلیغات نمک‌های غیر استاندارد را نخورید

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کمبود ید و بروز بیماری گواتر یکی از مشکلات تغذیه ای عمده در کشور بوده است.

بازخبر/ دکتر فریده فخار  افزود: کمبود ید و بروز بیماری گواتر یکی از مشکلات تغذیه ای عمده درکشور بوده است که با اجرای برنامه پیشگیری و کنترل کمبود ید و یددار کردن نمک های خوراکی کاهش قابل ملاحظه ای می توان در شیوع گواتر رخ داد.

وی تاکید بر نظارت و پایش مستمر فعالیت های اجرایی واحدهای بهداشتی به ویژه واحد تغذیه، محیط و غذا و دارو تا حصول اطمینان از نتیجه مطلوب و کاهش اختلالات ناشی از کمبود ید، بیان کرد: همکاری‌های درون بخشی و برون بخشی در زمینه بازدید و نظارت و کنترل نمک های خوراکی از جمله مهم ترین اقدامات در راستای کنترل و پیشگیری از اختلالات ناشی از کمبود ید در استان خواهد بود.

همچنین سرپرست گروه بهبود تغدیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، گفت: پایش میزان یددار نمک های خوراکی مهم ترین بخش پایش برنامه حذف اختلالات ناشی از کمبود ید است و هدف اصلی پایش درسطح تولید حصول اطمینان از میزان ید نمک، درجه خلوص و سایر ویژگی نمک ید دار و روند اجرای برنامه در حین تولید است.

رویا اتحاد افزود: برخی مسائل از جمله تبلیغات گسترده نمک‌های غیر استاندارد به ویژه نمک دریا، سنگ نمک و غیره تهدید جدی برای افت شاخص های این برنامه است.

وی بیان کرد: بهداشت محیط  در بازدیدهای خود از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و رستوران ها و فست فودها نسبت به معدوم کردن نمک غیر از نمک دریا اقدام و با متخلفین از راه قانونی برخورد و به منظور حساس سازی در خصوص مصرف نمک تصفیه شده یددار جلسات آموزشی برگزار شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *