ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

کووید-۱۹ جوانان را بیشتر از آنچه تصور می‌شود مریض می‌کند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ابتلا به کووید-۱۹ در بزرگسالان جوان راحت و بی خطر نیست.

     بازخبر/به نقل از مدیکال اکسپرس، بنابر گفته دانشمندان هنگامی که بزرگسالان جوان مبتلا به این بیماری در بیماستان بستری می‌شوند از هر پنج فرد مبتلا یک نفر به آی.سی.یو منتقل می‌شود و حتی پس از رهایی از ویروس نیز بسیاری از آنها به مراقبت‌های پزشکی مداوم نیاز دارند.

پزشکان دانشگاه “هاروارد” بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ فرد بزرگسال  ۱۸ تا ۳۴ ساله مبتلا به ویروس کرونا را که نیاز به بستری شدن داشتند، مورد بررسی قرار دادند. ۲۱ درصد از افراد مذکور نیازمند بستری در بخش آی.سی.یو بودند و ۱۰ درصد از آنها نیز برای تنفس به دستگاه تنفس مصنوعی یا وِنتیلاتور نیاز داشتند.

به طور کلی ۲.۷ درصد از بیماران جوان بستری در بیمارستان فوت کردند. سه درصد دیگر نیز حتی پس از پاکسازی ویروس از بدن نیاز به مراقبت در یک مرکز درمانی داشتند.

در ماه‌های اخیر با توجه به کاهش محدودیت‌های موجود در مشاغل و محدودیت‌های تجاری و بازگشت برخی از افراد به سرکار، نسبت جوانان مبتلا به این ویروس افزایش یافته است. بنابر گزارش واشنگتن پست، سازمان بهداشت جهانی ماه گذشته هشدار داد که بزرگسالان جوان به عنوان شیوع دهنده اصلی ویروس در بسیاری از کشورها شناخته می‌شوند.

در گزارش جدید منتشر شده در ۹ سپتامبر در مجله “JAMA Internal Medicine”، محققان دریافتند که داشتن برخی بیماری‌ها مانند فشار خون، دیابت و چاقی در میان بیماران جوان که به این بیماری مبتلا بوده‌اند بیش از سایرین تاثیر مخربی بر سلامتی آنها داشته و در نتیجه تعداد جان باختگان این گروه نیز بیشتر است.

نکته قابل ذکر دیگر نیز این است که مردان مسن مبتلا به کووید-۱۹ نیز بیش از زنان مسن مبتلا به این بیماری علائم جدی و حادتری را تجربه می‌کنند و براساس یافته‌های این مطالعه، بیش از نیمی از بیماران بستری شده، سیاه پوست یا هیسپانیک بودند.‍ هیسپانیک صفتی است که به مردم اسپانیایی‌زبان یا پرتغالی‌زبان به ویژه در آمریکای لاتین اطلاق می‌شود.

دکتر “اسکات سولومُن”(Scott Solomon)از بخش قلب و عروق بیمارستان زنان برایام گفت: با توجه به افزایش میزان ابتلای بزرگسالان جوان به کووید-۱۹، انجام اقدامات مهم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در این گروه سنی ضروری است.

محققان در گزارش دیگری که روز پنجشنبه در مجله “Medical Internet Research”منتشر شد جدول زمانی را برای شروع گسترش کووید-۱۹ در ایالات متحده به چالش کشیدند.

بنابر گزارش واشنگتن پست، محققان نشان دادند تعداد بیماران مراجعه کننده به بیمارستانها که از سرفه و بیماری‌های تنفسی رنج می‌برند، از اواخر ماه دسامبر در لس آنجلس افزایش یافته است.

محققان این گزارش همچنین اظهار کردند که ویروس کرونا ممکن است هفته‌ها قبل از اینکه مقامات آمریکایی در مورد آغاز شیوع این بیماری هشدار دهند، وجود داشته است.

“جوآن المور”(Joann Elmore) متخصص همه‌گیرشناسی دانشکده پزشکی دیوید گفن در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس که نویسنده این مطالعه نیز است در این باره گفت: داده‌های بسیاری در دست داریم که نشان می‌دهند این بیماری در بین افراد جامعه بسیار زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم شیوع و گسترش یافته است.

تلاش دانشگاه‌ها برای مهار گسترش شیوع کووید-۱۹

با گذشت چند هفته از ترم پاییزی، اکنون دانشگاه‌ها و کالج‌های هر ۵۰ ایالت آمریکا در تلاشند تا ویروس کرونا را در دانشگاه‌های خود مهار کنند. به گزارش سی.ان.ان بیش از ۴۰ هزار فرد مبتلا به کووید-۱۹ در میان دانشجویان، کارکنان و اساتید سراسر آمریکا شناسایی شده‌اند.

البته اکنون تعداد افراد مبتلا به این بیماری در دانشگاه‌ها افزایش یافته است چرا که دانشگاه‌ها این اطلاعات را با تاخیر به روز رسانی می‌کنند.

بسیاری از افراد در اجتماعات و مراسمی که در این دوران برگزار می‌شود، به این بیماری مبتلا می‌شوند. برای مثال بنابر گزارش سی.ان.ان یک گروه از افرادی که اخیرا به کووید-۱۹ مبتلا شده اند به این دلیل بود که در یک مراسم انجمن‌ برادری و باشگاه‌های زنان که در دانشگاه نیوهمپشر(University of New Hampshire) برگزار شده بود شرکت کرده بودند و طبق این گزارش بیش از ۱۰۰ نفر در مهمانی که در ۲۹ اوت برگزار شده بود، شرکت کردند و تنها تعداد کمی از آنها ماسک داشتند.

بنابر گزارش سی.ان.ان، برای  ۳۰ انجمن‌ برادری و باشگاه‌های زنان که در دانشگاه ایندیانا بلومینگتون در دانشگاه ایندیانا بلومینگتون صورت می‌گرفت، به دلیل افزایش نگران کننده موارد مبتلا به کووید-۱۹ ، حکم قرنطینه صادر شده است. انجمن‌های برادری و باشگاه‌های زنان سازمان های اجتماعی در دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها هستد.

در همین حال، دانشگاه ویسکانسین-مَدیسن به همه دانشجویان مقطع کارشناسی گفته است در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا می‌بایست طی دو هفته آینده بیرون رفتن و فعالیت‌های خارج از خانه خود را محدود کنند. علاوه بر آن ۹ انجمن‌ برادری و باشگاه‌های زنان این دانشکده به دلیل شیوع این بیماری به مدت ۱۴ روز بسته خواهند بود.

“ربکا بلانک”(Rebecca Blank) رئیس دانشگاه ویسکانسین-مَدیسن در بیانیه ای گفت: ما به جایی رسیده‌ایم که باید به سرعت منحنی عفونت را مسطح کنیم و روند ابتلا را کاهش دهیم در غیر این صورت فرصت باز شدن دانشگاه برای ورود دانشجویان در ترم جدید را از دست خواهیم داد و می‌دانیم این چیزی است که بسیاری از دانشجویان واقعاً خواهان آن هستند.

سی.ان.ان در گزارشی دیگر گفت بیشترین موارد ابتلا به کووید-۱۹ مربوط به دانشگاه میامی، دانشگاه کارولینای جنوبی، دانشگاه ایالتی اوهایو و دانشگاه کارولینای شرقی است که در تک تک آنها بیش از هزار فرد مبتلا به این بیماری شناسایی شده است.

طبق گزاش سی.ان.ان در دانشگاه میزوری ۸۶۲ فرد مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شده‌اند در حالی که در دانشگاه ایالتی میزوری ۷۹۱ فرد به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گزارش واشنگتن پست، بازی تیم‌های فوتبال برخی از دانشگاه‌ها نیز به دلیل شیوع این بیماری به تعویق افتاده است و برخی از این بازی‌ها ممکن است برگزار نشوند و در صورت برگزاری نیز زودتر از ماه دسامبر برگزار نخواهند شد.

توقف آزمایش واکسن کووید-۱۹ به دلیل بیمارشدن یک داوطلب

شرکت داروسازی بریتانیایی “آسترازنکا”(AstraZeneca) گفته آزمایشات واکسن کروناویروس را که در تولید آن با محققان دانشگاه “آکسفورد” همکاری کرده است، پس از بیمار شدن یکی از داوطلبان متوقف کرده است.

نیویورک تایمز طی گزارشی گفت این خبر ناامیدکننده بود چرا که این شرکت نیز همانند شرکت‌های دارویی دیگر در سراسر جهان در حال تلاش برای تولید واکسنی برای نابودی ویروس کرونا که تاکنون تقریبا جان ۹۰۰ هزار نفر را گرفته است، بود و به دلیل این اتفاق اکنون باید آزمایشاتش را متوقف کند.

این واکسن که با کمک محققان دانشگاه “آکسفورد” ساخته شده است، به عنوان یکی از واکسن‌های مهم جهانی علیه ویروس کرونا شناخته شده است و تعلیق این آزمایش چشم اندازهایی را برای احتمال اینکه تا پایان سال این واکسن عرضه شود، کاهش می‌دهد.

آسترازنکا گفت که آزمایش را به طور داوطلبانه متوقف کرده و اجازه می‌دهد تا داده‌های ایمنی توسط کمیته‌ای مستقل بررسی شود. این شرکت در بیانیه‌ای از طریق ایمیل گفت: توقف آزمایشات یک عمل معمول است که باید هر زمان که بیماری بالقوه غیرقابل توجیهی در یکی از آزمایشات بر روی داوطلبان رخ می‌دهد، روی دهد.

جزئیات ماهیت این بیماری و زمان وقوع آن اعلام نشده است، اگرچه انتظار می‌رود حال شرکت کننده بهبود یابد.

طبق گزارشی از نیویورک تایمز که به فردی آشنا با این وضعیت استناد کرده، مشخص شد یک شرکت کننده ساکن انگلیس دچار “میلیت عرضی” شده است. میلیت عرضی یک سندرم التهابی است که بر نخاع تأثیر می‌گذارد و اغلب به دلیل عفونت‌های ویروسی ایجاد می‌شود. بنابراین گزارش هنوز مشخص نیست که آیا این بیماری مستقیماً پس از تزریق واکسن آسترازنکا ایجاد شده است یا خیر؟

دکتر “فیلیس تین”(Phyllis Tien) پزشک بیماریهای عفونی دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو در گفتگو با نیویورک تایمز  گفت: تمام هدف انجام آزمایشات مرحله ۲ و مرحله ۳ همین است تا طی آن محققان بررسی کنند که تا چه میزان این واکسن ایمن است. ما باید ایمنی را ارزیابی کنیم. من فکر می‌کنم متوقف کردن روند آزمایشات این واکسن تا زمانی که هیئت ایمنی بفهمند که آیا بیماری ایجاد شده بر روی داوطلب به دلیل تزریق این واکسن بوده یا خیر، ایده خوبی است.

آمار موارد ابتلا به کرونا در جهان

طبق آمار نشریه تایمز تا روز جمعه تعداد مبتلایان به این بیماری نزدیک به ۶.۴ میلیون نفر در آمریکا بوده است و آمار جان باختگان نیز بیش از ۱۹۱ هزار نفر بوده است. بر اساس همین آمار، پنج ایالتی که بیشترین موارد ابتلا را تا روز جمعه داشته اند عبارتند از کالیفرنیا با بیش از ۷۵۳ هزار نفر، تگزاس با بیش از ۶۷۷ هزار نفر، فلوریدا با بیش از ۶۵۴ هزار نفر، نیویورک با بیش از ۴۴۶ هزار نفر و جورجیا با بیش از ۲۷۲ هزار فرد مبتلا به کووید-۱۹.

مهار گسترش ویروس کرونا در سایر نقاط جهان همچنان یک موضوع چالش برانگیز است. به گزارش تایمز، هند پس از ایالات متحده آمریکا از لحاظ میزان ابتلا به کووید-۱۹ در جایگاه دوم و کشور برزیل نیز در جایگاه سوم جهانی قرار گرفته است. تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در هند اکنون به بیش از ۴.۵ میلیون نفر رسیده است. بیش از ۷۶ هزار نفر در هند بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. در همین حال آمار مبتلایان به کرونا در برزیل به بیش از ۴.۲ میلیون نفر رسیده و تا روز جمعه بیش از ۱۲۹ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بنابر گزارش واشنگتن پست، برخلاف ایالات متحده و برزیل که در هفته‌های اخیر تعداد موارد ابتلا به این بیماری کاهش یافته است، هند از اوایل ماه اوت بالاترین آمار افزایش روزانه ابتلا به این بیماری را در جهان دارد.

علاوه بر کشورهای مذکور تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه نیز در حال افزایش است. به گزارش تایمز تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در روسیه از یک میلیون نفر گذشته است و تعداد جان باختگان نیز ۱۸ هزار و ۳۰۰ فرد بوده است. بنابرگزارش هاپکینز، تعداد افراد مبتلا به این بیماری در سراسر جهان از ۲۸.۲ میلیون نفر گذشته است و تا روز جمعه بیش از ۹۱۰ هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *