چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب ثبت رکورد طولانی‌ترین مدت زندگی با قلب پیوندی در گینس

برخی وزرای وزارت آموزش‌و‌پرورش عامل معطل ماندن و عدم اجرای “سند تحول”

عضو پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه “همه ما که در ستاد هستیم مقصر هستیم چه وزیری که ناکارآمد و خودمحور و خودشیفته بوده و درست عمل نکرده و چه ما که بله قربان‌گو بودیم”، گفت: برخی اجرای سند تحول بنیادین را معطل کردند.

بازخبر/حیدر تورانی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع «تببین و عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در مدارس» اظهار کرد: یکی از علل طرح مباحثی از این دست مبنی بر نداشتن سرانه و عدم اجرای سند تحول و … در اولویت اول نبودن آموزش و پرورش است؛ بنده سال ۶۸ تا ۷۴ مدیر یکی از مناطق آموزش و پرورش بودم مشکلاتی که الان وجود دارد، ما آن زمان هم داشتیم.

برخی وزرا اجرای سند تحول را معطل کرده‌اند

وی افزود: از روزی که سند تحول نوشته شده است حدود ۱۰ وزیر و سرپرست سرکار آمده‌اند و در ۴۱ سال قبل ۱۶ وزیر آمده‌اند یعنی میانگین هر دو سال یک وزیر سرکار آمده و برخی هم قد و قواره اجرای سند نبوده‌اند؛ وزرایی داشتیم که با سند آشنا نبوده‌اند و نگرش متفاوتی داشته و اجازه نداده‌اند اجرای سند هدفمند شود و آن را معطل کرده‌اند.

سرپرست اسبق و عضو هیئت علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه انتظارات زودهنگام از سندتحول را شاهد بودیم، گفت: همه ما که در ستاد هستیم مقصر هستیم چه وزیری که ناکارآمد و خودمحور و خودشیفته بوده و درست عمل نکرده و چه ما که بله قربان‌گو بودیم و معترض نشدیم؛ کسی که مسئول می‌شود، فکر می‌کند عقلش زیاد شد در حالی که اگر معاون وزیر شدم اختیارم زیاد می‌شود نه عقلم؛ نه اینکه فکر کنم هرچه می‌گویم درست است، مرتب وزرا عوض شده‌اند و مدام نقطه، سرخط آمده‌ایم.

وی با بیان اینکه وزرا نقش جدی در عدم اجرای سند تحول داشته‌اند، متذکر شد: بخشی از عدم اجرایی شدن سند هم به این برمی‌گردد که امکانات کم و نگاه متمرکز حاکم است اما بخش عمده به ما ستادی‌ها برمی‌گردد که نتوانستیم با نگاه سیستماتیک و نظام‌دار کار را پیش ببریم؛ هر وزیری آمد گفت هرچه من می‌گویم درست است برخی می‌گفتند سند را قبول نداریم برخی وزرا آن طور که باید حمایت نکردند و سیاست‌های جدید اخذ کردند.

مدیرانی که با سفارش نماینده مجلس و استاندار به رأس کار می‌آیند

تورانی افزود: ۸۰۰ مدیر استانی و منطقه‌ای داریم که برخی با سفارش نماینده مجلس و استاندار و فرماندار سرکار می‌آیند و صلاحیت ندارند و اینها اجازه نداده‌اند سند تحول محقق شود.

مدیران مدارس و معلمان چطور ما را تحمل می‌کنند؟!

وی با بیان اینکه بوده و هستند افرادی که در حوزه ستاد با لیاقت و شایسته‌اند و دغدغه دارند، ادامه داد: اما افرادی هم بودند که ناشی‌گری کردند و نتوانستند آنطور که باید کار را پیش ببرند؛ در شورای عالی آموزش و پرورش و جلسات مختلف هم با صراحت بیشتر این موضوعات را مطرح کرده‌ام و واقعاً ما مقصر هستیم نه مدیران مدارس. گاهی دلم می‌سوزد چطور مدیران و معلمان با ما کار می‌کنند و ما را تحمل می‌کنند؟

باید اشتباه حذف دختران از جلد کتاب درسی را پذیرفت

سرپرست اسبق و عضو هیئت علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: دهه ۷۰ هم سرانه مرتب به مدارس نمی‌دادند، وقتی آموزش و پرورش در اولویت دولت نباشد این موضوعات حل نمی‌شود.

وی درباره حواشی اخیر تغییر جلد کتاب‌های درسی گفت: وقتی برای یک اشتباه یک دلیل بیاوریم، می‌شود ۱۰۰۱ اشتباه؛ باید اشتباه را بپذیریم و عذرخواهی و جبران کنیم؛ برای چه مرتب توجیه می‌کنیم؟ باید بپذیریم. اگر مسئولیت داشتم عذرخواهی می‌کردم و الان هم حاضرم از طرف آنها عذرخواهی کنم باید پذیرفت و جبران کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *