اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته ٩٨ پرداخت شد

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از پرداخت پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۸ خبر داد و گفت: در تمامی استان‌ها ازجمله تهران تا ظهرامروز (سه شنبه) پاداش بازنشستگان پرداخت شد.

بازخبر/  به نقل از معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش، علی الهیار ترکمن با یادآوری اتمام فرآیند پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال گذشته اظهار داشت: در ابتدا برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان موظف بودیم از ماده ۲۱ که مربوط به فروش اموال منقول و غیرمنقول از دارایی‌های آموزش‌وپرورش بود و تبصره ۵ که تأمین منابع مالی از طریق اوراق است این پاداش‌ها را پرداخت کنیم.

وی افزود: از آنجایی‌ که معتقدیم مدارس آموزش‌وپرورش امانت جامعه و در اختیار ما است و با توجه به این که بیشتر مدارس، کوچک ‌مقیاس هستند باید برای تأمین مالی پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان که برابر با پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۹۸ بود؛ ۳۰ درصد مدارس را به فروش می‌رساندیم. این مساله شدنی نبود و اگر هم امکان فروش اموال آموزش‌وپرورش برای ما فراهم می‌شد،  این فرآیند حداقل سهرتا چهار سال طول می‌کشید و بسیار زمان‌بر بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش ادامه داد: از همان ابتدای ابلاغ قانون بودجه، رایزنی‌هایی مبنی بر این که ماده ۲۱ در آموزش‌وپرورش عملاً کاربردی ندارد، انجام شد و وزیرآموزش‌وپرورش نیز این مساله را در دولت پیگیری می‌کردند. اولین مهمان گفت و گوی هفته در آموزش‌وپرورش، رییس سازمان برنامه‌وبودجه بود و توانستیم در همان جلسه از محمد باقر نوبت قول مساعد بگیریم که تأمین اعتبار پرداخت بازنشستگان جدا از ضوابط ماده ۲۱ اجرایی و انجام شود.

الهیار ترکمن با قدردانی از دولت تصریح کرد:  با همکاری دولت و دستور مستقیم رییس ‌جمهوری روز شنبه ۱۵ شهریورماه اعتبار مالی به‌صورت کامل و نقدی تأمین شد. البته از این میزان سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هفته قبل تأمین‌شده بود و هزار و ٧٠٠ میلیارد هم شنبه تأمین و به خزانه اعلام شد.

وی ادامه داد: بعد از تأمین کامل مالی توانستیم روز گذشته ۱۷ شهریورماه این اعتبار را از خزانه به آموزش‌وپرورش انتقال دهیم و بعدازظهر همان روز بر اساس گزارش‌های دریافتی از ۳۱ استان قادر به پرداخت پاداش بازنشستگان در استان‌ها شدیم.

معاون برنامه‌ریزی آموزش و پرورش گفت: شهر تهران نیز به‌عنوان آخرین استان پرداخت بازنشستگان را از صبح امروز شروع کرده و تا ظهر به اتمام رسانده است، بنابراین تمامی استان‌های کشور پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۹۸ را به‌طور کامل انجام داده‌اند.

الهیار ترکمن از صبوری فرهنگیان بازنشسته سال ۹۸ گفت: قشر بازنشسته فرهنگیان بسیار نجیبانه این موضوع را تحمل کردند. همکاران ما می‌دانند که تأمین اعتبار پنج هزار و ۴٠٠ میلیارد تومانی و پرداخت آن به‌صورت یکجا کار چندان راحتی نبود. آموزش‌وپرورش حتی یک روز هم در این پرداخت‌ها تعلل نداشته و ما متعهد بودیم که ضمن پرداخت پاداش فرهنگیان از اموال آموزش‌وپرورش هم دفاع کنیم.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *