ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

تحلیل یک فعال سیاسی از عوامل پیروزی یک کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: آنچه موجب موفقیت یک کاندیدا می‌شود، داشتن برنامه مدون آن کاندیدا است که برای برنامه‌ای که ارائه می‌دهد مدت‌ها اندیشیده، روی آن کار کرده است و توانایی اجرای آن را نیز دارد.

ابوالفضل قربانی در خصوص مهم‌ترین عواملی که موجب پیروزی یک کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ می‌شود، اظهار کرد: با توجه به انتخابات گذشته ریاست جمهوری معتقدم در این مرحله آنچه موجب موفقیت یک کاندیدا می‌شود، داشتن برنامه مدون آن کاندیدا است که نشان دهد برای برنامه‌ای که ارائه می‌دهد مدت‌ها اندیشیده، روی آن کار کرده است و توانایی اجرای آن را هم در عین حال دارد و این موضوع را باید اثبات کند.

وی افزود: نکته بعدی در پیروزی یک کاندیدا صداقت داشتن آن کاندیدا است، به طوری که مردم احساس کنند فردی که مطالب خود را بیان می‌کند با صداقت است و صرف اینکه بخواهد در انتخابات پیروز شود این مطالب را مطرح نمی‌کند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: عامل سوم در موفقیت یک کاندیدا این است که مردم احساس کنند آن فرد روحیات مردمی لازم را دارد و بین مردم است و از درد و رنج ملت خود اطلاع دارد. این ویژگی‌ها را اگر یک کاندیدای ریاست جمهوری داشته باشد می‌تواند در انتخابات ۱۴۰۰ به پیروزی برسد.

قربانی تصریح کرد: در عین حال با توجه به مشکلات معیشتی که برای مردم به وجود آمده و شدت آن هم زیاد است، قطعاً کاندیدایی موفق خواهد بود که بتواند در خصوص مباحث معیشتی مردم برنامه مناسب‌تر و بهتری داشته باشد. تجربه مردم در پنج دوره اخیر این است که به شعارها توجهی نخواهند کرد و این نکته را هم مد نظر خواهند داشت که اگر فردی با طرح مسائل ابهام دار بخواهد آن‌ها را بترساند بعید است که آن کاندیدا با ایجاد فضای ترس و دو قطبی در انتخابات پیروز شود.

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اصفهان، ادامه داد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که در دوره آینده انتخابات ریاست جمهوری رویکرد مردم این است که ببینند کدام کاندیداها می‌توانند کار بهتری انجام دهند و شاید خیلی به مباحث سیاسی توجهی نداشته باشند. البته این تا زمانی است که رسانه‌های خارجی نتوانند افکار عمومی را تحت تأثیر القائات خود قرار دهند.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری تا روزهای آخر گنگ و ابهام دار است که امیدواریم مردم از دوره‌های قبلی انتخابات، تجربه لازم را به دست آورده و یک انتخاب آگاهانه داشته باشند.

جوان بودن در انتخابات ریاست جمهوری را نباید به سن تعریف کرد

قربانی در پاسخ به این سؤال که آیا معیار جوان بودن یک کاندیدا می‌تواند در رأی مردم و مشارکت آنان در انتخابات تأثیرگذار باشد؟ گفت: جوان بودن در انتخابات ریاست جمهوری را نباید به سن تعریف کرد، بلکه جوان بودن را باید به نشاط، شادابی و سرزندگی یک کاندیدا دانست که بتواند با کار مضاعف امور را پیش ببرد، نه اینکه با کار کوچک خسته شود و احتیاج به استراحت داشته باشد. یک کاندیدا ممکن است ۶۰ سال سن داشته باشد و این ویژگی‌ها را داشته باشد و دیگری ممکن است ۴۰ سال سن داشته باشد و این ویژگی‌ها را نداشته باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا، ادامه داد: بنابراین شاداب بودن و در میدان بودن بیشتر اهمیت دارد تا جوان بودن از نظر سن افراد. جوانی را باید با این دید بررسی کرد و مورد تحلیل قرار داد.

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: بحث انتخابات ریاست جمهوری با توجه به اصولی که در قانون اساسی وجود دارد باید آن تعاریف لازم را داشته باشد. کاری را که هم اکنون مجلس در حال انجام آن است کار خوبی است. اگر فردی تجربه لازم در امور سیاسی را ندارد، نباید بتواند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند یا افرادی با مدارک تحصیلی بسیار پایین ثبت نام کنند. باید از این رویه جلوگیری شود تا شأن انتخابات ریاست جمهوری حفظ شود.

قربانی گفت: اما از این نظر که سلایق سیاسی مختلف باید در انتخابات حضور داشته باشند بحث کاملاً درستی است و بدون شک موجب مشارکت بهتر مردم در انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود. البته این نکته را هم باید مورد توجه قرار دهیم که مردم را بین گزینه‌های بسیار زیاد برای انتخاب قرار ندهیم. برای مثال مردم نباید مجبور شوند که از بین ۵۰ نفر یک نفر را انتخاب کنند که این مورد به سردرگمی مردم منجر می‌شود. در کشورهای دموکراتیک هم مردم معمولاً از بین ۴ تا  ۵ کاندیدا انتخاب می‌کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *