اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
استاندار هرمزگان:

نتیجه ارزیابی رعایت پروتکل ها پس از دهه محرم به مردم گزارش شود

استاندار هرمزگان گفت: تیم‌های نظارتی زیر نظر فرمانداران، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده بهداشت و درمان بر مراسم‌های عزاداری محرم در هیاتها و اماکن برگزاری نظارت کنند و ارزیابی دقیق از هر مراسمی که در استان هرمزگان برگزار می‌شود پس از دهه به مردم گزارش دهند

بازخبر/ فریدون همتی صبح امکروز(اول شهریورماه) در ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان هرمزگان با ذکر این نکته که برای پیروزی مقابل دشمن دو بخش خط مقدم و پشتیبانی باید به بهترین صورت تلاش کنند، اظهار کرد: اصناف، مردم، سمن‌ها، سازمان‌ها، نهادها و … همه تلاش کردند و دست به دست هم دادن تا شرایط برای خط مقدم هموار باشد. یعنی تعداد افراد کمتری به ویروس کرونا آلوده شود و وارد بیمارستان شود که باعث کاهش خطر احتمالی برای بیمارستان خواهد شد.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان و تبریک روز پزشک، عنوان کرد: گروه‌های ارزیاب با دقت مراسمات ایام محرم را رصد کنند؛ اگر نسبت به برگزاری مراسمات جدی نباشیم و نظارت‌ها به صورت مستمر انجام نشود، دچار مشکل خواهیم شد.

همتی تصریح کرد: تیم‌های نظارتی زیر نظر فرمانداران، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده بهداشت و درمان فعالیت خواهند کرد و باید ارزیابی دقیق از هر مراسمی که در استان هرمزگان برگزار می‌شود داشته باشند. اگر در جایی غفلت و کوتاهی شد و پروتکل‌ها رعایت نشود باید بلافاصله وارد عمل شوند.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام مراسم های ماه محرم، خاطرنشان کرد: بخشداران و دهیاران برگزاری مراسم های عزاداری را به فرماندارن گزارش کنند و فرماندار نیز گزارش خود را به اعضای ستاد ارسال کند تا مشخص شود چه میزان از مراسم‌ها مورد نظارت قرار گرفتند و در چه وضعیتی از نظر رعایت موارد بهداشتی قرار دارند.

استاندار هرمزگان هفته پیش رو را بسیار حساس دانست و بیان کرد: ضد عفونی کردن محیط، نظارت بر زمان محدود کردن مراسم و استفاده از ماسک از جمله موارد بسیار مهم در برگزاری عزاداری‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد. مراسم‌های عمومی کوتاه اما مراسم‌های بدون محدودیت زمانی برگزار شود.

همتی اظهار کرد: افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افراد سالخورده از حضور در مراسمات خودداری کنند و تا حد امکان از ظرفیت مراسمات عزاداری و تلویزیون استفاده کنند.

وی با تاکید بر الگو سازی صحیح عزاداری در سطح استان هرمزگان، تشریح کرد: دو هفته پس از عاشورا نتیجه عملکرد مسوولان و میزان رعایت مردم مشخص خواهد شد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: رعایت بیماری با رعایت پروتکل‌های مستقیم و معنا دار است، در هر مکانی که موارد بهداشتی رعایت شده است بیماری کاهش پیدا می‌کند بنابر این فرماندارن، بخشداران و دهیاران به صورت جدی پای کار باشند.

همتی تصریح کرد: مردم باید لمس کنند که دولت و حاکمیت نظارت خود را بر مراسم‌ها به صورت کامل و دقیق آشکار انجام خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: کماکان برگزاری تجمعات و مراسم‌ها به غیر از عزاداری محرم ممنوع است و تجمعات تنها در قالب مراسم‌های ایام محرم ان هم به صورت بسیار محدود در فضای باز برگزار شود.

استاندار هرمزگان بیان کرد: توصیه در خانه بمانیم همچنان یکی از محورهای مهم پیشگیری  است یعنی در مواقعی که ضرورت ندارد از خانه خارج نشویم پدر خانه عزاداری کنیم چراکه هر چقدر بار ترافیک جمعیتی در سطح جامعه کاهش یابد به مهار بیماری کرونا کمک می‌کند.

همتی اصلی‌ترین مساله مردم در چندسال اخیر را مدیریت بیماری کرونا دانست و اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم دولت در کنار پروژه‌های عمرانی، مدیریت و مقابله با بیماری کرونا بود. دولت و سازمان‌ها دست به دست هم دادند و در مقابل این بیماری به نسبت کشورهای دیگر که تحریم و مشکلات ی هم نداشتند شرایط بهتری را رقم زدند.

وی تشریح کرد: برای افتتاح پروژه‌های هفته دولت نیز باید الگویی متناسب با شرایط کرونا انجام شود و تا جایی که ممکن است افتتاح‌ها به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *