چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

به داد زیست بوم های آسیب دیده برسید

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با توجه به گستردگی سواحل و پسکرانه نسبتاً توسعه‌یافته استان ،طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور(ICZM) در هرمزگان به عنوان اولین استان ساحلی، اجرا و نقشه راهی برای بهره برداری مناسب از منابع و ظرفیت های منطقه ای این استان به شمار می آید .

بازخبر/علیرضا محمدی کرجی ران صبح امروز(۲۸ مردادماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان هرمزگان حول شش محور تدوین شده است، اظهار کرد: بهره برداری مناسب از منابع و ظرفیتهای منطقه، تعادل بخشی به توزیع جمعیت و فعالیت های در نوار ساحلی استان، همگام سازی منابع اقتصادی با توسعه اجتماعی برای ایجاد شرایط مناسب از یک سو و شناسایی مخاطرات محیطی و تهدیدات انسانی، جلوگیری از محیط زیست دریایی ناشی از فعالیت های انسانی و بازسازی و احیا زیست بوم های آسیب دیده همچنین جلوگیری از کاهش گونه های زیستی از سوی دیگر مهمترین محورها تبیین شده در این طرح است.

این مقام مسئول با تاکید براینکه طرح مزبور تلاش دارد ضمن ایجاد ارزش افزوده درمناطق ساحلی استان از بروز تضاد و تعارض بین بهره برداران مختلف جلوگیری کند افزود: آنچه می توان بعنوان اصول ودیگراهداف این طرح مورد اشاره قرارگیرد تلاش جهت دستیابی به تصویری کلان و جامع از مسائل بهم پیوسته در مناطق ساحلی، استفاده از اطلاعات و آمار صحیح در برنامه‌ریزی با در نظر گرفتن شرایط محلی، هماهنگی با طبیعت و محیط زیست ،—تلاش در ایجاد تشریک مساعی بین کلیه اشخاص و دستگاه‌های ذینفع و مشارکت دادن آن‌ها در تصمیم‌گیری‌هاو—دور اندیشی و پیش‌بینی مشکلات آتی توسعه در مناطق ساحلی استان است .

دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان بابیان اینکه این طرح از یک زاویه به هنگام ‌سازی و روزآمد نمودن اطلاعات و یافته‌ها سواحل پرداخته و از منظر دیگر تدقیق مطالعات و یافته‌های طرح ملی در سطح استان را با توجه به تغییرات اطلاعات و داده‌ها تبین می نمایدتصریح کرد :نتایج مطالعات تدقیق ICZM طی سامانه نرم افزاری پشتیبانی از تصمیم (D.S.S.) تحت محیط GIS به آدرس اینترنتی ”  HICZM.PMO.IR” در دسترس دستگاهها و ارگانها استانی قرارمی گیرد.

محمدی کرجی ران خاطر نشان کرد: در این سامانه بیش از ۲۰۰ لایه اطلاعات مکانی منطقه ساحلی استان هرمزگان که مرتبط با اهداف تعیین شده طرح می باشد با ارائه اطلاعات مکان محور از محل مورد نظر، اطلاعات لازم را جهت اتخاذ تصمیمات صحیح در اختیار مدیران استان قرار می دهد.

، طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی هرمزگان شهریورماه ۹۸ درششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار هرمزگان  تشریح ومورد تصویب اعضای شورا قرارگرفت .

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *