اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

مراقبت های بهداشت اولیه، اصلی حیاتی در دستیابی به سلامتی همگانی است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: ارایه مراقبت های بهداشت اولیه درخانه بهداشت، پایگاه های بهداشتی ومراکز جامع سلامت، یک اصل حیاتی در دستیابی به سلامتی برای همگان است.

بازخبر/دکتر یحیی میرزاده   با اشاره به شیوع ویروس کرونا و حساسیت های خاص برای پیشگیری ازانتشار این ویروس درسطح شهرها و روستاهای شهرستان بندرعباس افزود: خدمات مراقبت های اولیه خدمات بهداشتی و درمانی درهمه شهرها و ساکنان همه روستاها حتی کم جمعیت ارائه می گردد و پوشش  واکسیناسیون به طورکامل انجام می ‌شود.

میرزاده یادآور شد: مردم شهرها و ساکن روستا لحظه ای برای دریافت خدمات بهداشتی درنگ نکنند وبرای دریافت خدمات بهداشت اولیه به مراکز جامع شهری و روستایی،پایگاههای بهداشتی  و خانه های بهداشت در روستاها مراجعه نمایند.

وی با اشاره به اینکه مردم درگام نخست با سیستم سلامت جامعه ارتباط می گیرند، گفت: به منظور حفظ و ارتقا سلامت جامعه مراقبت های دوران بارداری، مراقبت های نوزادان و کودکان، دریافت واکسیناسیون، سلامت سالمندان، پیگیری بیماران دیابتی، فشارخون  و معلولیت ها در حال انجام است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس ادامه داد: مراقبت های بهداشت اولیه شامل پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر شایع و بومی و کنترل آنها، فراهم کردن امکانات تشخیص و درمان مناسب، پیش بینی و تدارک داروهای اساسی، سلامت روان، سلامت دهان و دندان، پیشگیری از حوادث و سوانح و کنترل بیماری های واگیر است که در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاههای بهداشتی و خانه های بهداشت انجام می شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *