اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان کارآیی لازم را ندارد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در گذشته قانونی برای تشکیل هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تدوین شده که کارایی لازم را نداشته و پیشنهاد می‌شود که مکانیزم بهتری برای نظارت بر آنها وجود داشته باشد.

بازخبر/عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که پیش از ظهر امروز(دوشنبه، ۲۰ مرداد ۹۹) برگزار شد، گفت: جلسات شورای نگهبان هر هفته به طور مستمر برگزار می‌شود که البته به دلیل شیوع بیماری کرونا، برخی از جلسات به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود : نمایندگان مجلس نظری دارند مبنی بر اینکه با توجه به اینکه مجلس ساز و کار نظارت مستمر بر انتخابات شوراهای شهر و روستا را ندارد آن را به شورای نگهبان واگذار کنند.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد : پیش از این هم مجالس قبل طرح هایی را به شورای نگهبان ارسال کردند که با ایراد شورای نگهبان مواجه شد و منتظریم که مجلس طرح خود را ارسال کند اما اگر مانند طرح های قبل باشد شورای نگهبان ایراد می‌گیرد.

کدخدایی در پاسخ به سؤالی درباره نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، گفت: نظارت یک امر عقلانی است و در قانون اساسی آمده است و در سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری هم به آن تصریح شده است و مجلس هم پیگیر است.

وی تصریح کرد: در گذشته هم قانونی برای تشکیل هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تدوین شد که کارایی لازم را نداشته است و پیشنهاد می‌شود که مکانیزم بهتری برای نظارت بر آنها وجود داشته باشد.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: مصوبه مجلس درباره مالیات بر ارزش افزوده، ابهامات و ایراداتی دارد و شورای نگهبان این موارد را ایراد گرفته است و بررسی‌ها تا پایان وقت اداری امروز ادامه دارد و نتیجه نهایی به مجلس اعلام می شود.

وی اظهارداشت: قبلا مطالعاتی درباره تغییر نظام به نظام پارلمانی داشتیم و اگر الان هم موضوع جدیدی باشد، پژوهشگران پژوهشکده شورای نگهبان آماده اند که در این زمینه مطالعاتی. داشته

کدخدایی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره اینکه آیا با توجه به شیوع ویروس کرونا، تاریخ جدیدی غیر از ۲۱ شهریور از سوی وزارت کشور پیشنهاد شده است یا خیر، گفت: معاون وزیر کشور دیشب در این زمینه با من صحبتی را داشتند و اعلام کردند که ستاد مبارزه با کرونا هم اعلام کرده که انتخاب مرحله دوم را می‌توانید برگزار کنید، البته با رعایت پروتکل های بهداشتی.

وی افزود : این صحبت مطرح بود که برای تبلیغات چه اقدامی باید انجام دهیم، هنوز نظر رسمی برای ما اعلام نشده و همچنان تاریخی که قبلاً تعیین شده، تاریخ انتخابات است اما اخیراً هم من نظرات آقایان را شنیدم که ظاهراً مخالفتی با برگزاری مرحله دوم نداشتند چون تعداد حوزه‌های انتخابیه کم است و تعداد ۱۲ نفر نماینده را داریم که باید در مرحله دوم، انتخاب شوند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد : ستاد مقابله با کرونا هم مخالفتی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس نکرده، شاید در شیوه تبلیغات تدابیری اندیشه شود که از تجمعات کاسته شود که رعایت بهداشت هم انجام شود

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *