اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

آلودگی ناشی از لکه‌های نفتی در ۳ مایلی ساحل بندرعباس کنترل شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با اقدام تیم کارشناسی پیشگیری و مقابله با آلودگی نفتی این اداره کل و گروه اعزامی از شهرداری بندرعباس لکه نفتی رؤیت شده در موقعیت ۳ مایلی ساحل کنترل و دو نقطه از ساحل شهر بندرعباس به‌طور کامل از وجود لکه‌های نفتی پاک‌سازی شد.

بازخبر/علیرضا محمدی کرجی‌ران  ، ضمن اشاره به کنوانسیون بین‌المللی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی (oprc) به تشریح اقدامات صورت گرفته پیرامون مقابله، کنترل و پاک‌سازی مشتقات نفتی در ۳ مایلی ساحل شهر بندرعباس پرداخت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بر اساس گزارش واصله در روزهای ۱۷ و ۱۸ مردادماه و پایش‌های محیط‌زیستی اداره کل، گزارشی مبنی بر وجود چندین لکه نفتی سیال در موقعیت ۳ مایلی ساحل شهر بندرعباس واصل شد.

وی افزود: پس از دریافت گزارش و شناسایی موقعیت لکه‌های نفتی بلافاصله هماهنگی‌های لازم جهت مقابله، کنترل و پاک‌سازی آلودگی بر اساس پروتکل‌های ابلاغی آغاز و در همین راستا یدک‌کش خلیج‌فارس جهت مقابله با آلودگی از طریق پاشش مواد شیمیایی، بر روی لکه نفتی از بندر شهید رجایی و شناور ناجی ۱۵ به همراه تیم کارشناسی به لنگرگاه جهت برداشت نمونه و مدیریت عملیات اعزام شدند.

محمدی کرجی‌ران بیان کرد: در ادامه عملیات مقابله و کنترل، گزارشی نیز از برج کنترل بندر شهید حقانی دریافت شد که بیانگر سرایت لکه‌های نفتی به دو نقطه از ساحل شهر بندرعباس بود که سریعاً عملیات پاک‌سازی به‌وسیله تجهیزات مربوطه همچون بوم و ورق جاذب در محدوده‌های اعلام‌شده آغاز و مهار کامل آلودگی‌ها صورت پذیرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: عملیات پاک‌سازی ساحل نیز با استقرار و بهره‌گیری از ماشین‌آلات دفع آلودگی از سوی معاونت‌های دریایی و عمرانی این اداره کل و مشارکت شهرداری بندرعباس بر اساس طرح استانی مقابله و همکاری در برابر آلودگی‌های نفتی با بهر گیری از ظرفیت‌ها و تجهیزات تخصصی ادامه یافت.

محمدی کرجی‌ران با بیان اینکه دو نقطه از ساحل شهر بندرعباس پس از تلاش ۱۰ ساعته تیم‌های عملیاتی از وجود لکه‌های نفتی به‌طور کامل پاک‌سازی و همچنین پایش در دیگر سواحل بندرعباس نیز کماکان ادامه دارد، اظهار کرد: گزارش کامل اقدامات همراه با نمونه‌برداری‌های انجام‌گرفته به اداره کل محیط‌زیست استان ارسال شده است.

در حال حاضر بررسی‌های کارشناسی جهت یافتن مسبب یا مسببان، در حال انجام است و پس از حصول نتیجه افراد خاطی به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *