ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

جزئیات دیدار هاشمی و قالیباف

رئیس شورای شهر تهران در مورد جزئیات دیدارش با قالیباف توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: در این جلسه به قالیباف گفتم که در حال حاضر برخی از قوانین وجود دارد ولی خوب اجرا نمی‌شود که لازم است مجلس به این حوزه ورود کرده و نظارت بر قوانین را مدنظر قرار دهد.

    بازخبرمحسن هاشمی صبح امروز پیش از آغاز جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار اخیرش با قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه  که بیش از یک ساعت به طول انجامید، مباحث مختلفی در دیدار با قالیباف همچون انتخابات شوراها و لوایح و طرح‌هایی که در حال حاضر در مجلس باقی مانده است؛ انجام شد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مشکلات شهری و شهرداری و نیازهای لازم جهت حمایت از حمل و نقل عمومی در تهران نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود، گفت: همچنین در این جلسه به قالیباف گفتم که در حال حاضر برخی از قوانین وجود دارد ولی خوب اجرا نمی‌شود که لازم است مجلس به این حوزه ورود کرده و نظارت بر قوانین را مدنظر قرار دهد.

وی همچنین در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با اشاره به سالروز حادثه بزرگ غدیرخم و عید ولایت گفت: غدیر نماد شایسته سالاری و مردم سالاری در اندیشه اسلامی است، روزی که فرمان الهی مبنی بر ولایت امیرمؤمنان، توسط پیامبر(ص) به داوری و پذیرش مردم گذاشته شد تا با بیعت، نوعی رفراندوم را نسبت به این فرمان انجام دهند.

وی ادامه داد: اگرچه با تحولات رخ داده پس از رحلت پیامبر، این تصمیم الهی و مردمی، اجرایی نشد، اما به رسمیت شناختن تغییر نظر مردم توسط امیرمؤمنان واهل بیت (ع)، نشان داد که در اسلام، نظر اکثریت جامعه برای اداره حکومت، فصل الخطاب خواهد بود اگرچه آن نظر، مغایر با توصیه الهی و بیعت همین مردم باشد،.

هاشمی گفت: واقعه غدیر، بزرگترین و برجسته ترین همایش و اجتماع مردمی در صدراسلام است و ماندگاری آن نشان می دهد که قدرتها و حکومتها، زودگذرند؛ اما عدالت، حفظ کرامت انسانی و گذشت از حق خود به خاطر مصلحت جامعه فراموش نخواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه همچنین روز خبرنگار را به جامعه بزرگ اصحاب رسانه در کشور تبریک می گویم و گفت: جریان آزاد اطلاعات و شفافیت در اطلاع رسانی، اگرچه بعنوان رکن چهارم دموکراسی نامیده می شود؛ اما تاثیر آن در اصلاح معضلات جامعه، می تواند از هرساختار رسمی عمیق تر باشد و امروز رسانه های ما در سخت ترین شرایط اقتصادی و فشارهای گوناگون فعالیت می کنند و بسیاری از روزنامه نگاران وخبرنگاران با مشکل بیکاری، فقدان امنیت و ثبات شغلی، و خودسانسوری مواجهند و از سوی دیگر اقتصاد بیمار رسانه ها، امکان فعالیت عمیق، تحقیقی و حرفه ای را فراهم نمی آورد.

هاشمی ادامه داد: به همین دلیل شاهد ظهور شبه رسانه ها در فضای مجازی به عنوان جایگزین رسانه های حرفه ای هستیم که نسبت به کیفیت و صحت محتوای خود مسئولیتی ندارند و جامعه را با شایعات و قضاوت های شتابزده دچار تشویش می کنند، اگر مسئولان کشور نگران وضعیت موجود تاثیرگذاری رسانه های بیگانه و شبه رسانه ها بر افکار عمومی هستند، راه حلی جز تقویت و اعتماد و تحمل رسانه های داخلی ندارند و باید با افزایش سعه صدر و تحمل نسبت به انتقادات و کم رنگ کردن خطوط قرمز رسانه های رسمی، امکان افزایش جذابیت وتاثیرگذاری آنها بر افکار عمومی را فراهم کرد که این افزایش مخاطب و بهبود کیفی، معضل اقتصاد رسانه را نیز به تدریج برطرف خواهد کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *