توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

معلمان بازنشسته هم رتبه‌بندی می‌شوند؟

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: مذاکره با مراجع حقوقی که نظر آنها فصل‌الخطاب باشد به منظور مشمول شدن رتبه‌بندی برای معلمان بازنشسته ادامه دارد.

بازخبر/افرادی که  تا اول مهر سال ۹۸ بازنشسته شدند، مشمول رتبه‌بندی معلمان نشدند و حالا یکی از سوالات اصلی آنها این است چرا گروهی از معلمانی که احکام بازنشستگی آنها تا اول مهر ۹۸ صادر شده است به ویژه آنهایی که در روز اول مهر۹۸ بازنشسته شدند باید از رتبه‌بندی معلمان حذف شوند.

یکی از فرهنگیان بازنشسته که در تاریخ اول مهر ۹۸ بازنشسته شده است، در این رابطه می‌گوید: در تصویب نامه هیئت وزیران آمده است که تاریخ اجرای رتبه بندی از اول مهر ۹۸ است و بسیاری از معلمان نیز در این تاریخ بازنشسته شدند که عملاً باید مشمول رتبه‌بندی شوند اما هنگام اجرا، رتبه‌بندی را از دوم مهر اعمال کردند که عملا تعداد زیادی از معلمان بازنشسته حذف شدند و این یک ظلم بزرگ است.

او می‌گوید: همکاران بازنشسته ۹۸ در سال ۶۸ وارد تربیت معلم شدیم باهم دوره تربیت معلم را تمام کردیم باهم وارد کلاس شدیم و باهم بازنشسته شدیم چرا حکم یکی را اول مهر زدند و حکم دیگری را دوم مهر زدند و حالا با حذف رتبه‌بندی برای گروهی که قبل از دوم مهر بازنشسته شدند این همه تفاوت در حکم و پاداش وجود دارد. چه کسی مقصر است؟ پاداش افرادی که سابقه خدمت بیشتر از ۳۰ تا ۳۵ سال داشتند و به صورت منظم خدمت کردند اول مهر ۹۸ بازنشسته شدند از افرادی که ۳۰ سال سابقه داشته به هر دلیل دیگری بعد از دوم مهر تا ۲۹ اسفند بازنشسته شدند بسیار کمتر محاسبه خواهد شد که قطعاً عادلانه نیست.

همین موضوع باعث شد گروهی از فرهنگیان بازنشسته سال ۹۸ برای پیگیری وضعیت خود به ویژه پرداخت پاداش پایان خدمت و مشمول شدن رتبه بندی مقابل وزارت آموزش و پرورش حضور یابند.

درهمین رابطه علی الهیار ترکمن درباره این موضوع، معلمانی که تا اول مهر ۹۸ بازنشسته شدند نسبت به عدم شمول رتبه‌بندی برای آنها گلایه دارند آیا پیگیری در این رابطه انجام شده است، اظهار کرد: مصوبه دولت برای رتبه‌بندی از اول مهر ۹۸ است، در این روز کارمندان یا شاغل هستند یا بازنشسته، تمام افرادی که شاغل بودند مشمول رتبه‌بندی شده‌اند و گروهی از افراد نیز اول مهر ۹۸ بازنشسته شدند و حکم بازنشستگی آنها از آن روز صادر شده است که مشمول رتبه‌بندی نشدند.

وی افزود: برای این گروه از بازنشستگان از بخش‌های مختلف استعلام می‌گیریم و از مراجع حقوقی مختلف کمک می‌خواهیم تا بتوانیم رتبه‌بندی را به بازنشسته‌ها تسری دهیم ولی تا اسناد حقوقی محکم پیدا نکنیم از نظر قانونی مجاز نیستیم رتبه‌بندی را برای آنها اعمال کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: به همین دلیل ما در حال بررسی حقوقی موضوع هستیم، اگر پاسخ حقوقی محکم بگیریم که رتبه‌بندی شامل بازنشستگان اول مهر ۹۸ هم می‌شود  آن را اجرا می‌کنیم که اثرات خود را به شکل‌های مختلف دارد اما اگر پاسخی نگیریم، قانون به ما اجازه نمی‌دهد رتبه‌بندی را برای بازنشسته‌ها اعمال کنیم.

الهیار ترکمن ادامه داد: خواهش من از معلمان بازنشسته این است موضوع را از چارچوب اختیارات حقوقی آموزش و پرورش تحلیل کنند، این وزارتخانه در کنار آنها بوده و تمایل دارد مشکل حل شود. پیگیری بازنشستگان این باشد که وزارت آموزش و پرورش چه اختیار حقوقی دارد و بر آن اساس از ما مطالبه کنند.

وی بیان کرد: ما برای رتبه بندی معلمان بازنشسته با مراجع حقوقی که بتوانند نظر بدهند و نظر آنها فصل‌الخطاب باشد وارد مذاکره شده‌ایم.

پسندیدم(2)نپسندیدم(2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *