توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

ضربه کرونا به اقتصاد کشور

«اصلی‌ترین چالش روحانی در سال آخر ریاست جمهوری‌اش چیست» این سوالی بود که خبرآنلاین از کاربرانش پرسید و آنها نیز پاسخ‌های قابل تاملی به این سوال دادند.

بازخبر/۱۲ ماه دیگر عمر دولت تدبیر و امید به پایان می‌رسد و حسن روحانی سکانی را که  مرداد ۹۲ تحویل گرفت باید به دیگری بسپارد؛ سال‌هایی که با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود و حتی گفته می‌شد پیچیدگی‌هایش از دولت خاتمی و هر ۹ روز یک بحران هم عبور کرد؛ روی کار آمدن ترامپ و خروج آمریکا از برجام، زلزله و سیل‌های بی سابقه و اعتراضات ۹۶ و ۹۸ و حالا هم بحرانی به نام کرونا.

اما اینها چالش‌ها و بحران‌هایی است که دولت دوازدهم پشت سر گذاشته یا همچنان با آن دست به گریبان است و مشخص نیست در این یک سال باقی مانده قرار است چه بحران‌های دیگری گریبان این دولت را بگیرد. از آنجا که بحث در این رابطه زیاد است خبرآنلاین نظر کاربرانش را در این رابطه پرسید و از آنها خواست تا بگویند در این ۱۲ ماه باقی مانده دولت به چه چالش‌هایی مواجه خواهد شد آن هم با این سوال که « اصلی ترین چالش روحانی در سال آخر ریاست جمهوری اش چیست؟» پاسخی که کاربران به این سوال دادند قابل توجه بود برخی با کنایه به معضلات و مشکلات امروز پاسخ گفته بودند بعضی‌ها هم سر درد دلشان باز شد و برخی هم از احتمالات سخن گفتند.

پاسخ‌هایی با چاشنی طنز و کنایه

بعضی‌ها پاسخ‌هایشان با کمی طنازی همراه بود همان طنازی‌هایی که طعم گسی دارد؛ مانند سارا که نوشت: «بدتر از این نشه کار بزرگی کرده» یا عرشیا که نوشت: « خواهشا دیگر کاری نکنید ،بس است ،به خدا دیگه طاقت نداریم،سپاس…. » حسین زاده از دریچه فوتبال به این نظرخواهی پاسخ داد و نوشت: « من بیشتر نگران این هستم که دیگه نمیتونن جام قهرمانی رو با اسنپ بفرستن واس پرسپولیس» کاربر دیگری هم نوشت : « دلار ۲۴۰۰۰ تومنی و سکه ۱۱۵۰۰۰۰۰ تومنی و پراید ۱۰۰ ملیونی و خانه متری ۲۱ ملیونی دیگه جایی واسه صحبت نمیگذارد ،خسته شدیم خسته » مهدی هم نوشت: «یکسال کاری نکند ببینیم نتیجه چه می‌شود»

سونامی چالش

بسیاری از کاربران وقتی می‌خواستند از چالش‌های پیش روی دولت نام ببرند از سیاست خارجی و مواجهه با ترامپ گرفته تا کسری بودجه و اختلافات میان دولت و مجلس را نام بردند و به قول یکی از کاربران سونامی چالش در انتظار این دولت است.

در این رابطه حسین مولایی نوشت: « به نظرم همین عدم هماهنگی و انسجام بین قوه مجریه و قوه قضاییه و مقننه بزرگترین مشکلی است که هر روز تعارضات شدت بیشتری پیدا می کند . مثل اینکه روسای دو قوه حاضر به همکاری با رییس جمهور نیستند . خداوکیلی این دعواها و تعارضات را کنار بزارید و به مشکل مردم و جامعه برسید .»

یکی دیگر از کاربران نوشت:« در این یک سال دعوای دولت و مجلس به اوج خود خواهد رسید و قالیباف هم عقده گشایی خواهد کرد؛ اگر کار به استیضاح و برکناری دولت یا از حد نصاب انداختن کابینه نرسد قطعا یکی از چالش های جدی مجلس یازدهم است»  در همین راستا کاربر دیگری نوشت: «تندروهای داخلی (به اصطلاح خودشان ارزشی)تحریمها، ترامپ و کرونا از مهمترین چالش‌های روحانی هستند»

در این میان پای بودجه هم به میان آمد و کاربری نوشت: « کسری بودجه و افزایش هزینه های دولت در پی تحریم ها و البته کاهش سطح روابط خارجی و تعاملات و تجارت با دیگر کشورها یقه دولت را در سال آخر محکم خواهد گرفت»

البته بعضی از کاربران هم احتمال بروز اعتراضات را یکی دیگر از چالش‌های دولت در یک‌سال باقی مانده دانستند. یکی از آنها نوشت: « مهمترین چالش دولت روحانی رو به رو شدن با اعتراضات مردمی است؛ از یک طرف روز به روز شرایط معیشتی سخت‌تر می شود و از طرف دیگر معضلات و محدودیت های کرونا آسیب بیشتری به همین اقتصاد نیم‌بند وارد می‌کند مضاف بر اینکه مجلس فاصله عمیقی با مطالبات اجتماعی مردم دارد و دائما خواستار تنگ تر شدن حلقه مطالبات هستند»

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *