توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

آموزش مدارس هرمزگان در سال تحصیلی جدید حضوری است یا غیر حضوری؟

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان گفت: آموزش حضوری یا غیرحضوری دانش‌آموزان هرمزگانی در سال تحصیلی جدید به شرایط شیوع ویروس کرونا و وضعیت استان بستگی دارد.

بازخبر/ موسی دادی زاده صبح امروز(۱۵ مردادماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه آغاز خواهد شد، افزود: برای آغاز سال تحصیلی جدید در استان هرمزگان و آموزش دانش‌آموزان به‌صورت حضوری و یا غیرحضوری برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده است.

دادی زاده بیان کرد: درصورتی‌که استان هرمزگان از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت سفید قرار بگیرد، آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید به‌صورت حضوری و با استفاده از سامانه شاد و فعالیت‌های فوق‌برنامه خواهد بود.

وی اضافه کرد: در صورت حاکم بودن وضع زرد در استان، نیمی از وقت کلاس به‌صورت حضوری خواهد بود و نیمی دیگر برای حل تمرین‌ها به‌صورت مجازی و یا در سامانه شاد برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان خاطرنشان کرد: در صورت حاکم بودن وضع قرمز بیماری کرونا در استان، همه کلاس‌های درس دانش‌آموزان به‌صورت غیرحضوری و در سامانه شاد یا فضای مجازی برگزار خواهد شد.

دادی زاده با بیان اینکه همه امکانات لازم در مدارس فراهم‌شده است، عنوان کرد: اگر معلمی امکان برقراری ارتباط با دانش‌آموز را از منزل ندارد، می‌تواند از درون مدرسه و فضای مجازی به وظیفه خود عمل کند.

وی ادامه داد: ضبط برنامه‌های آموزشی دروس نیز از ۲۰ روز پیش آغازشده است و از ۱۵ شهریور به دو روش تصویری و صوتی از طریق صداوسیما، سامانه شاد و یا مدرسه دیجیتالی با نام بیا بیاموزیم، به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

دادی زاده عنوان کرد: مدرسه دیجیتالی یا سایت همگام، یک پایگاه اینترنتی است که با هدف کیفیت‌بخشی در آموزش راه‌اندازی شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار مدرسه استان هرمزگان به شبکه ملی اینترنت متصل شده‌اند، اظهار کرد: از ۳۴۰۰ مدرسه استان، ۳ هزار مدرسه تا پایان مردادماه به شبکه ملی اینترنت متصل خواهند شد.

دادی زاده با بیان اینکه با اتصال مدارس استان به شبکه ملی اینترنت حدود ۹۰ درصد معلمان و دانش‌آموزان به اینترنت دسترسی خواهند داشت، تصریح کرد: به ۱۰ درصد دانش‌آموزان استان نیز که به اینترنت دسترسی ندارند از طریق درس‌نامه، آموزش داده می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان افزود: هفته گذشته ۱۸مدرسه در روستاهای سخت گذر شهرستان بشاگرد نیز به شبکه ملی اینترنت متصل شدند، اما بنا بر اعلام شرکت مخابرات هنوز در ۴۰۶مدرسه، امکان پوشش اینترنت وجود ندارد؛ در این مدارس که بیشتر با جمعیت ۵ تا ۱۰ نفر هستند، درس‌نامه توزیع می‌شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *