توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری چند هزار تومان است؟

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران نوشت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۸ هزار تومان است.

بازخبر/ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه بازار تخم مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۸ هزار تومان معادل شانه‌ای ۱۶ هزار تومان است.

او قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ را ۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: عرضه با نرخ‌های فعلی بیانگر زیان حداقل یک هزار و ۵۰۰ تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ است.

نبی پور ادامه داد: ستاد تنظیم بازار بر مبنای نهاده با نرخ مصوب، قیمت هر کیلو تخم‌مرغ را ۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است، در حالی که حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد نهاده از بازار آزاد تامین می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با اشاره به اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، بیان کرد: تا پایان سال پیش بینی می‌شود که مجموع تولید تخم‌مرغ به یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تن برسد که با احتساب مصرف داخل ۲۰۰ هزار تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است که باید به بازارهای هدف صادر شود.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: هم اکنون صادرات تخم مرغ متوقف شده است و با وجود تعیین تعرفه ۴ هزار تومانی صادرات باید منتظر ماند و دید که آیا امکان رقابت با ترکیه آن سوی مرزها وجود دارد یا خیر؟

او در پایان با اشاره به اینکه گرانی تخم مرغ در خرده فروشی‌ها ارتباطی به مرغدار ندارد، تصریح کرد: سال گذشته قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳ هزار تومان معادل شانه‌ای ۶ هزار تومان بود که در مغازه‌ها با نرخ ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان عرضه می‌شد و هم اکنون یکی از علت‌های اصلی گرانی وزارت صمت است چرا که تولید و مدیریت بازار باید دست یک وزارتخانه باشد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *