اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
/چهل سال با جهاد دانشگاهی/

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان:به دنبال ورود علمی به حوزه تحقیقات شیلات و آبزیان هستیم

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: امیدواریم با ورود علمی و نگاه کارشناسی به حوزه تحقیقات شیلات و آبزیان بتوانیم چالش‌های این حوزه به‌ویژه در زمینه تأمین غذای ماهی پرورشی در قفس و میگوی پرورشی صد در صد بومی، باکیفیت و هم‌تراز استانداردهای بین‌المللی را برطرف کنیم.

بازخبر/سهیل دادخواه صبح امروز(۱۵ مردادماه) در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک ۱۶ مردادماه، چهلمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی ارتباط گسترده‌ای با دانشجویان داشته‌ایم و با بهره‌گیری از ظرفیت آن‌ها و توانمندسازی‌شان برای آینده، می‌توان نمره قابل قبولی به جهاد دانشگاهی هرمزگان اعطا کرد.

وی تصریح کرد: دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا به‌عنوان بازوی اطلاع‌رسانی قوی در سطح کشور و استان توانسته‌اند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شوند و سهم خود را در امر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه و پل ارتباطی بین مسئولان و مردم ایفا کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در کنار فعالیت‌های پژوهشی و ارائه طرح‌های شاخص ملی، توانست محققان و اعضای هیئت‌ علمی شاخص بومی در هرمزگان پرورش دهد، گفت: همواره موضوع نیروی انسانی متخصص از معضلات هرمزگان بود که اکنون در این زمینه توانسته به رشد مناسبی برسد و یکی از اهداف جهاد دانشگاهی نیز همین تأثیرگذاری‌ها و نتیجه‌بخش بودن فعالیت‌ها جهت رشد منابع انسانی استان در بعد علمی بوده است.

دادخواه با اشاره به اینکه در حوزه فناوری نیز دستگاه‌های متعددی ساخته شد و کماکان در حال ‌توسعه کارها هستیم، اظهار کرد: همچنین در سال جاری در بحث شیلات و آبزیان برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را پیش‌بینی کردیم تا با ورود علمی و نگاه کارشناسی به حوزه تحقیقات شیلات و آبزیان بتوانیم چالش‌های این حوزه به‌ویژه در زمینه تأمین غذای ماهی پرورشی در قفس و میگوی پرورشی صد در صد بومی، باکیفیت و هم‌تراز استانداردهای بین‌المللی را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در افق آینده این پروژه نیز راه‌اندازی خط تولید مرتبط با خروجی تحقیقات را در نظر داریم تا شاهد ارائه محصول باکیفیت به بازار باشیم و علاوه بر رفع نیاز استان، ارزش‌افزوده‌ای از خود به‌ جای بگذاریم.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان با بیان اینکه در حوزه آموزش نیز سعی ما بر ارتقا و ورود به آموزش‌های تخصصی و اشتغال‌محور بوده است، تصریح کرد: هدف جهاد دانشگاهی رفع نیاز استان با محوریت اشتغال و نیاز دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها بوده و سعی کرده‌ایم به حوزه‌هایی ورود کنیم که تاکنون مغفول مانده است. خوشبختانه نتایج آن نیز مثبت بوده و فراگیران جهاد دانشگاهی اکنون در وضعیت مطلوبی از نظر اشتغال به‌ویژه در حوزه سلامت قرار دارند.

دادخواه بیان کرد: امروز با ورود جهاد دانشگاهی جهت رفع نیازهای آموزشی استان و بومی‌سازی دوره‌ها، نیاز دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها که برای آموزش کارکنان خود در برخی دوره‌های آموزشی مجبور به اعزام آن‌ها به خارج استان بودند، برطرف شده است. در حوزه پرورش مربیان و اساتید خبره در بخش‌های متعدد نیز با سرمایه‌گذاری مناسب، امروز توانستیم شاهد بی‌نیازی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها به اعزام کارکنان خود به خارج استان باشیم و تراز اساتید بومی را به سطح اساتید ملی برسانیم.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان با بیان اینکه در ۱۵ سال اخیر در حوزه آموزش بلندمدت سعی کردیم به رشته‌هایی ورود کنیم که در سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وجود ندارند، گفت: با توجه به بازار هدف استان هرمزگان و زمینه اشتغال مناسب، سعی کردیم به سمت رشته‌هایی با ظرفیت بالا برویم و در این زمینه نیز سربلند بوده‌ایم.

دادخواه با تأکید بر اینکه هر زمان تحریم‌ها افزایش می‌یابد، شرایط برای فعالیت‌های پژوهشی مطلوب‌تر شده و اعتماد به توان داخلی رشد می‌یابد، افزود: امسال برخلاف شیوع ویروس کرونا و مشکلات دیگر، در حوزه پژوهش نیز در بهترین وضعیت خود قرار داریم و توانسته‌ایم قراردادهای مناسبی با صنایع و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان منعقد کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت جهاد دانشگاهی هرمزگان در چنین شرایطی سنگین‌تر شده و امیدواریم به نحو مطلوب از پس این اعتماد بربیاییم، اظهار کرد: در قرارداد منعقدشده با صنایع به‌دنبال افزایش بازدهی مدیریت با تحقیقات کاربردی هستیم تا به افزایش تولید برسیم و همچنین در زمینه کمک به شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند، با پیشبرد تحقیقات به‌دنبال راه‌اندازی مجدد با عارضه‌یابی هستیم و امیدواریم در این راه مثمر واقع شویم.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان بیان کرد: جذب حداکثری اعتبارات پژوهشی استان هرمزگان و انعقاد قرارداد باز پژوهشی با صنایع استان، دستاوردی بی‌سابقه و ماندگار برای این نهاد علمی و انقلابی در هرمزگان است. محققان معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی سال گذشته توانستند در بخش معدن نیز به نتایج خوبی دست پیدا کنند. همچنین در چند سال اخیر اثرگذاری مطلوبی در بحث پژوهش در حوزه مدیریت و بازرگانی دست پیدا کردیم که فناوری‌های تولید آب از منابع نامتعارف گواه این موضوع است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *