توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

جزئیات منابع آزمون استخدامی بخش خصوصی

دبیر آزمون استخدامی از ثبت‌نام ۹۰ هزار نفر در چهارمین دوره این آزمون خبر داد و گفت: زمان برگزاری این آزمون که به صورت آنلاین خواهد بود، در اواخر شهریور و یا اوایل مهر ماه سال جاری است.

   بازخبر/محمدحسین قمری   با اشاره به پایان ثبت نام داوطلبان در سومین آزمون استخدامی بخش خصوصی افزود: در این دوره از آزمون تقریبا ۹۰ هزار نفر ثبت نام کردند و با پایان یافتن زمان ثبت نام، اطلاعیه در زمینه نحوه تکمیل ثبت نام برای داوطلبان منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: در تکمیل ثبت نام علاوه بر آزمون‌های شخصیت شناسی، سوابق تحصیلی، سوابق کاری و افتخاراتی که متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی کسب کرده‌اند نیز درخواست خواهد شد.

قمری تاکید کرد: در مرحله تکمیل ثبت‌نام، از سوی داوطلبان مستندات و مدارک مورد نیاز در سایت این آزمون بارگذاری می‌شود.

دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی، زمان برگزاری این آزمون را در اواخر شهریور و یا اوایل مهرماه سال جاری ذکر کرد و یادآور شد: هر دسته شغلی در یک روز مشخص در آزمون شایستگی که در مرحله ثبت نام انتخاب کرده‌اند، به صورت اینترنتی شرکت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه پس از برگزاری این آزمون، فرآیند معرفی کاندیداها به شرکت‌ها اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: بر اساس برآوردها در این دوره از آزمون از میان ۲۴۰۰ شرکت بخش خصوصی که تقاضای معرفی نیروی انسانی خود را به این آزمون ارسال کرده‌اند، حدود ۳۰۰ شرکت دانش بنیان متقاضی معرفی نیروی انسانی متخصص هستند.

به گفته این مقام مسوول، علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌های بزرگ صنعتی در حوزه‌های فولاد سازی، ذوب آهن، سیمان و برخی از اپراتورها نیز تقاضای معرفی نیروی انسانی در حد ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر بودند.

قمری در خصوص منابع آزمون استخدامی بخش خصوصی با تاکید بر اینکه ما در این زمینه مواد آزمون را معرفی کردیم، در این باره توضیح داد: از آنجایی که این آزمون یک آزمون مهارت سنجی است، مواد آزمونی مورد نظر به ۳ دسته “سوالات دانشی”، “سوالات مهارتی” و “سوالات توانایی” تقسیم بندی می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها در بخش سوالات دانشی منابع کتابی معرفی شد، خاطر نشان کرد: ولی برای سوالات مهارتی ملاک مسلط بودن در مهارتی خاص و سابقه کاری داوطلبان مد نظر است و در بخش سوالات توانایی نیز بیشتر آزمون‌های  هوش و مهارتی مطرح خواهد شد.

دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی تاکید کرد: در بخش سوالات دانشی و علمی منبع همان کتبی است که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.

به گزارش ایسنا٫ در چهارمین آزمون استخدام بخش خصوصی بیش از ۲۴۰۰ شرکت خصوصی و دانش بنیان تقاضاهای خود را ارسال کردند و این دوره بیش از ۱۸۵۰۰ فرصت شغلی در ۲۶۴ عنوان شغلی تعریف شده و پراکندگی این فرصت‌های شغلی، در تمامی استان‌های کشور است.

آزمون استخدام بخش خصوصی مبتنی بر شایستگی‌ها و مهارت‌های شغلی است و بر این اساس سوالات در سه سطح دانشی، مهارتی و سوالات عمومی تقسیم بندی‌ شده است. سوالات دانشی بر مبنای منابع رسمی که در آزمون‌های جاری در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، تعیین و طراحی شده است، لذا در این دسته‌های شغلی داوطلبان می‌توانند به دروس اصلی مشاغل مورد انتخاب خود مراجعه کنند.

سوالات مهارتی و نرم افزاری، خواندنی و حفظ کردنی نیستند و قرار است میزان تسلط داوطلب به آن مهارت را بسنجند. لذا منبعی برای آن‌ها وجود ندارد و مبتنی بر آشنایی و شناخت داوطلب در آن حوزه بوده و ملاک ارزیابی دبیرخانه قرار می‌گیرد.

همچنین در چهارمین آزمون استخدام بخش خصوصی سه نوع شایستگی شغل وجود دارد که به این شرح است:

شایستگی‌های الزامی: حداقل شایستگی‌هایی است که داوطلب برای شغلی که انتخاب کرده است، باید آزمون دهد و توانمندی داشته باشد.

شایستگی‌های انتخابی: علاوه بر شایستگی‌های لازم داوطلبان تلاش می‌کنند در این شایستگی‌ها توانمندی‌های خودشان را اثبات کنند.

شایستگی‌های عمومی: شایستگی‌هایی که تقریبا در همه دسته‌های شغلی وجود دارند و توسط داوطلب، قابلیت انتخاب دارند.

بر اساس اعلام دبیرخانه چهارمین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی، در طراحی سوالات سعی شده با همکاری سازمان‌ها، شرکت‌ها و متخصصان هر حوزه سوالات ارزیابی توانایی فرد در هر شایستگی شغلی ملاحظه شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *