چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب
استاندار هرمزگان خواستار شد

همکاری‌های تجاری با کشورهای همجوار هرمزگان در اولویت باشد

استاندار هرمزگان گفت: توسعه رایزنی‌های اقتصادی در راستای افزایش مبادلات تجاری و صادرات و واردات کالا از طریق ارتباط با کشورهای همسایه، باید در اولویت قرار گیرد.

بازخبر/فریدون همتی شب گذشته(هشتم مردادماه) در نشست شورای روابط خارجی استان هرمزگان، با اشاره به فعالیت مجدد دفتر نمایندگی امور خارجه در بندرعباس و مدیریت توانمند این نمایندگی عنوان کرد: این شورا باید زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری توسعه مبادلات و ارتباطات و معرفی ظرفیت‌های استان هرمزگان به ویژه در کشورهای همجوار این استان در حوزه خلیج فارس را فراهم کند و در عرصه ارتباطات بین المللی کارساز و راهگشا باشد.
وی ادامه داد: افزایش تعاملات با سفارتخانه های کشورهای مختلف در جمهوری اسلامی ایران و همچنین سفرای ایران در کشورهای همجوار در حوزه خلیج فارس و توسعه رایزنی‌های اقتصادی در راستای افزایش مبادلات تجاری و صادرات و واردات کالا از طریق ارتباط با کشورهای همسایه، باید در اولویت و دستور کار این شورا قرار گیرد.
استاندار هرمزگان افزود: اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید در این راستا فعالانه عمل کرده و ارتباطات گسترده تری با اتاق های بازرگانی مشترک کشورمان به خصوص با کشورهای همسایه استان هرمزگان داشته باشند و با این هماهنگی و ارتباط بیشتر، به توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی کمک کنند.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از لنج داران و ملوانانی که از طریق گمرکات و مرز رسمی به فعالیت‌های تجاری می‌پردازند، تصریح کرد: برخی مشکلات به وجود آمده در خصوص توقف و عدم ورود کالاهای برخی لنج ها در استان های هرمزگان و بوشهر، به دلیل واردات کالاهای گروه چهار است که ورود این کالاها به کشور طبق قانون ممنوع می‌باشد.
وی تاکید کرد: همه باید به قوانین و مقررات کشور احترام بگذاریم و از فعالان لنج دار و ملوانی نیز انتظار است به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل موجود در این خصوص، پیگیری‌هایی در سطح ملی انجام شد و با درخواست استانداران هرمزگان و بوشهر و با دستور وزیر کشور هفته آینده جلسه کمیته این موضوع با حضور دستگاه‌های مرتبط در این خصوص برگزار می‌شود و جمع بندی و پیشنهادات این کمیته جهت بررسی و تصویب به هیأت دولت ارائه خواهد شد.
همتی بیان کرد: تلاش می‌کنیم در این یک مرحله مشکل این لنج ها که چنین کالاهایی را حمل کرده اند رفع شود اما برای مراحل بعدی لیست اقلام و کالاهای مورد نیاز کشور در اختیار لنج داران قرار می گیرد تا ضمن صادرات کالاها و محصولات تولیدی، کالاهای مورد نیاز کشور را که طبق قانون مجاز است، وارد کنند.
وی گفت: اصرار برخی برای واردات کالاهای گروه چهار که ورود آنها به کشور ممنوع است، نشان می‌دهد برخی افراد سودجو در پشت پرده این مسئله قرار دارند و این کار با توجه به ممنوعیت ورود این کالاها، نوعی قاچاق سازمان یافته محسوب می‌شود.
استاندار هرمزگان اظهار کرد: از ملوانان و لنج داران استان هرمزگان انتظار داریم، کالاهایی که مورد نیاز کشور بوده و طبق قانون مجاز است را در چارچوب قوانین و مقررات از طریق مرزها و گمرکات رسمی وارد کنند و در این صورت به طور کامل مورد حمایت خواهند بود و مشکلات و موانع آنها نیز رفع می شود.
به گزارش ایسنا، در این نشست سعید شعبان رییس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در بندرعباس و دبیر شورای روابط خارجی به تشریح برنامه‌های پیش رو و چالشهای حوزه مربوطه پرداخت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *