چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس:

همراهی مردم در رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: با توجه به در پیش بودن اعیاد قربان و غدیر رعایت نکات بهداشتی توسط همشهریان به ویژه در هفته پیش رو موجب پیشگیری و جلوگیری از افزایش آمار کرونا در شهرستان بندرعباس خواهد شد.

بازخبر/دکتر یحیی میرزاده  با اشاره به اینکه رعایت اصول بهداشتی و پروتکل های ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با کرونا یک اصل درپیشگیری و قطع زنجیره انتقال بیماری است، خاطرنشان کرد: تاکید همه مسئولان ستاد ملی، استانی و شهرستان مبارزه با کرونا با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی  است.

وی با تاکید به این نکته که زنجیره انتقال ویروس کرونا بدون رعایت نکات بهداشتی در جامعه از بین نمی رود، افزود: این بیماری مخصوص گروه سنی خاصی نیست و در حال حاضر همه گروه های سنی را مبتلا می کند و باید هر چه بیشتر به تغییر رفتارهای فردی در زمینه رعایت نکات بهداشتی همچون استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن توجه شود.

میرزاده ادامه داد: با ابلاغ پروتکل های بهداشتی رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک و دستکش در فضاهای عمومی یک امر ضروری است و همراهی مردم در رعایت پروتکل هی بهداشتی موجب حفظ سلامتی خود و سایر افراد جامعه می شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با اشاره به این که متاسفانه مشاهده و گزارش می شود، که فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در برخی صنوف رعایت نمی شود، تصریح کرد: با همکاری و هماهنگی فرمانداری شهرستان بندرعباس تعداد بازرسان و داوطلبان نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی افزایش یافته است و در این مسیر مرکز بهداشت با هر نوع تخلف بهداشتی که سلامت مردم را تهدید کند برخورد جدی خواهد کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در صورت عدم توجه به رعایت اصول بهداشتی در شهر و روستاهای شهرستان بندرعباس، مرکز بهداشت تابع دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا استان است و با تهدیدکنندگان سلامت برخورد قانونی می شود.

وی تصریح کرد: انتظار و استدعا داریم مردم همراه با مدافعان سلامت به رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند تا بتوانیم از آمار بالای کرونا در سطح شهرستان پیشگیری نماییم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس اضافه کرد: سامانه ۳۱۱۸ آماده دریافت گزارش های مردمی از عدم رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل هاست، مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در سطح شهرستان می توانند با این سامانه تماس و به طور دقیق ناظران بهداشتی را مطلع سازند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *