اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس:

همراهی مردم در رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: با توجه به در پیش بودن اعیاد قربان و غدیر رعایت نکات بهداشتی توسط همشهریان به ویژه در هفته پیش رو موجب پیشگیری و جلوگیری از افزایش آمار کرونا در شهرستان بندرعباس خواهد شد.

بازخبر/دکتر یحیی میرزاده  با اشاره به اینکه رعایت اصول بهداشتی و پروتکل های ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با کرونا یک اصل درپیشگیری و قطع زنجیره انتقال بیماری است، خاطرنشان کرد: تاکید همه مسئولان ستاد ملی، استانی و شهرستان مبارزه با کرونا با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی  است.

وی با تاکید به این نکته که زنجیره انتقال ویروس کرونا بدون رعایت نکات بهداشتی در جامعه از بین نمی رود، افزود: این بیماری مخصوص گروه سنی خاصی نیست و در حال حاضر همه گروه های سنی را مبتلا می کند و باید هر چه بیشتر به تغییر رفتارهای فردی در زمینه رعایت نکات بهداشتی همچون استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن توجه شود.

میرزاده ادامه داد: با ابلاغ پروتکل های بهداشتی رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک و دستکش در فضاهای عمومی یک امر ضروری است و همراهی مردم در رعایت پروتکل هی بهداشتی موجب حفظ سلامتی خود و سایر افراد جامعه می شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با اشاره به این که متاسفانه مشاهده و گزارش می شود، که فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در برخی صنوف رعایت نمی شود، تصریح کرد: با همکاری و هماهنگی فرمانداری شهرستان بندرعباس تعداد بازرسان و داوطلبان نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی افزایش یافته است و در این مسیر مرکز بهداشت با هر نوع تخلف بهداشتی که سلامت مردم را تهدید کند برخورد جدی خواهد کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در صورت عدم توجه به رعایت اصول بهداشتی در شهر و روستاهای شهرستان بندرعباس، مرکز بهداشت تابع دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا استان است و با تهدیدکنندگان سلامت برخورد قانونی می شود.

وی تصریح کرد: انتظار و استدعا داریم مردم همراه با مدافعان سلامت به رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند تا بتوانیم از آمار بالای کرونا در سطح شهرستان پیشگیری نماییم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس اضافه کرد: سامانه ۳۱۱۸ آماده دریافت گزارش های مردمی از عدم رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل هاست، مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در سطح شهرستان می توانند با این سامانه تماس و به طور دقیق ناظران بهداشتی را مطلع سازند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *