توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

رقابت در اولین آزمون کرونایی کشور آغاز شد

از لحظاتی پیش و در شرایط کرونایی کشور، رقابت بیش از ۱۷۵ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۹۹ در هشت گروه آموزشی و ۳۴۵ رشته تحصیلی، تحت تدابیر شدید بهداشتی در ۶۰ شهرستان کشور آغاز شد.

بازخبر/ بالاخره بعد از موافقت و مخالفت های پی در پی از سوی افراد و مسئولان حوزه های مختلف مبنی بر تعویق یا عدم تعویق برگزاری آزمون دکتری سال ۹۹ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به دلیل شیوع کرونا ویروس، برگزاری این آزمون تحت تدابیر شدید بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع و ابتلا به این ویروس از ساعت ۸ صبح امروز پنج شنبه ۹ مرداد در ۶۰ شهرستان کشور آغاز شد.

بر این اساس آزمون مقطع دکتری «Ph.D» سال ۹۹ در هشت گروه آموزشی و ۳۴۵ کد رشته امتحانی شامل ۱۶۳ کد رشته گروه آزمایشی علوم انسانی، ۴۵ کد رشته علوم پایه، ۶۰ کد رشته گروه فنی و مهندسی، ۳۵ کد رشته گروه کشاورزی، ۷ کد رشته هنر، ۲۶ کد رشته دامپزشکی و ۹ کد رشته زبان‌های خارجی، برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی غیر انتفاعی، غیر دولتی و همچنین پردیس خودگردان دانشگاه‌ها برگزار می شود.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از ۱۷۵ هزار و ۱۰۰ داوطلب در آزمون دکتری ۹۹ ثبت نام کرده اند و این تعداد نسبت به آمار ۱۹۶ هزار و ۶۴۶ نفر داوطلب آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ “کاهش” را نشان می‌دهد.

سازمان سنجش آموزش کشور برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در آزمون امسال در حوزه های امتحانیدستورالعمل بهداشتی اجرایی کرده است . طبق این پروتکل بهداشتی داوطلبان باید زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد کنند و به موقع در محل آزمون حضور داشته باشند.

حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون برای حضور داوطلبان باز خواهد بود و داوطلبان باید از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری کنند و هنگام ورود و خروج به حوزه ،با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایند.

همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

به همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون فوق موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد و داوطلبلن در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور جدا خودداری کنند.

داوطلبان از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون خودداری کنند و  هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنند.

داوطلبان در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنند و در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشند. ضمن اینکه  به پیام هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور تعداد  ۵۴ نفر از داوطلبان دکتری به ویروس کرونا مبتلا هستند و این داوطلبان براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر داوطلبان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده صرفاً در شهرهای محل برگزاری آزمون به همراه سایر داوطلبان مبتلا به کرونا برگزار می شود.

پیش از این قرار بود آزمون دکتری سال ۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی روز جمعه نهم اسفند ماه سال ۹۸ در حوزه‌های امتحانی تعیین‌شده برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا ویروس این تاریخ چندین بار به تعویق افتاد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *