ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

ایرانی‌ها، همچنان بزرگترین خریداران ملک در ترکیه

در شش ماهه نخست امسال اتباع ایرانی بیشترین خرید ملک در ترکیه را در مقایسه با دیگر اتباع خارجی داشته اند.

بازخبر/به دنبال شیوع کرونا در ترکیه،  تمایل اتباع خارجی برای خرید خانه در ترکیه کاهش داشته است؛ به گونه ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور،  در شش ماهه نخست امسال، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی با هدف اخذ اقامت و شهروندی ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش داشته و به ۱۴ هزار و ۲۶۲ واحد رسیده است. استانبول محبوب ترین شهر برای خرید خانه توسط اتباع خارجی بوده و طی این مدت ۶۹۰۲ مورد از کل معاملات مسکن صورت گرفته توسط اتباع خارجی مربوط به این شهر بوده است. پس از استانبول نیز شهرهای آنتالیا با ۲۷۰۸ مورد و آنکارا با ۹۶۴ مورد، محبوب ترین شهرها برای خرید خانه در ترکیه توسط اتباع خارجی بوده اند.

به گفته مرکز آمار ترکیه، طی این مدت اتباع ایرانی با خرید ۲۶۲۸ واحد خانه بزرگ‌ترین گروه خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند و عراقی ها، چینی ها، آذربایجانی ها روس ها در رده های بعدی قرار گرفته اند.

در شش ماه نخست امسال ۶۲۴ هزار و ۷۶۹ مورد انتقال ملک در ترکیه به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۳.۵ درصد افزایش پیدا کرده است. ۴۴۷ و ۳۰۲ خانه از خانه های فوق نوساز بوده اند.

استانبول کماکان اصلی‌ترین مقصد خرید ملک در ترکیه  بوده است؛ به گونه ای که ۱۰۶ هزار و ۳۱۱ واحد از کلخانه‌های خریداری شده، مربوط به استانبول بوده است. پس از این شهر، آنکارا با ۶۹ هزار و ۷۸ واحد و ازمیر با ۳۹ هزار و ۳۳۱ واحد در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته اند.

یک معامله گر مسکن ترک گفت: انتظار می رود امسال شاهد جهش چندانی در خرید خانه در ترکیه به ویژه توسط اتباع خارجی نباشیم اما باید توجه داشت که در شرایط رکود، قیمت ها در پایین ترین سطح ممکن قرار می گیرد و این برای خریداران واقعی یک فرصت طلایی خواهد بود.

طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه‌ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار و بالاتر می‌توانند شهروندی و تابعیت ترکیه را به دست آورند.  از زمان تصویب این قانون، خرید خانه توسط خارجی‌ها رونق زیادی گرفته است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *