اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

وزیر احمدی نژاد دلخور شد

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دولت دهم گفت: مشکلاتی در دیوان محاسبات وجود دارد به ویژه سامانه الکترونیکی آنلاین که باید به روز شود.

بازخبر/اسدالله عباسی، نماینده مجلس دهم، که پیش از این اعلام کرده بود یکی از مدعیان ریاست دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی است، در واکنش به قرار نگرفتن نامش در لیست کاندیداهای ریاست این دیوان گفت: بهتر است سکوت کنم.

این چهره سیاسی در واکنش به اینکه نبودن نام شما در این لیست به معنای این است که برنامه‌های پیشنهادی از طرف شما مورد قبول اعضای کمیسیون برنامه و بودجه قرار نگرفته است؟ افزود: خودتان برنامه‌ها را مقایسه کنید. آقایان حتما یک امتیازاتی برای کسانی که انتخاب کردند در نظر گرفتند. در هر صورت نظر کمیته کمیسیون برنامه و بودجه است و هر کدام دیدگاه‌ها و سلیقه‌های تخصصی خود را دارند و صاحب نظر هستند.

عباسی ادامه داد:  این ۴ نفری که انتخاب شدند حتما ویژگی‌هایی دارند و براساس آن ویژگی‌ها می توانند در دیوان محاسبات موثر باشند و یا در رابطه با دادستانی هم به این صورت است البته به این گونه نیست که بقیه شایستگی و تخصصی نداشتند. با توجه به شرایط کشور، مجلس و موقعیت، خود نمایندگان صاحب نظر هستند و به وظایف قانونی خودشان عمل می‌کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دولت دهم در ادامه تصریح کرد: اما اینکه قضاوت و نتیجه به نفع یکی از ما نباشد ما نمی‌توانیم انتقاد کنیم چرا فلانی انتخاب شد و ما نشدیم. به هر حال به نظر کمیته کمیسیون برنامه و بودجه احترام می‌گذاریم و امیدوارم در دیوان محاسبات کسی باشد که به دور از حواشی، بتواند کار انجام دهد. می‌خواهید برنامه‌هایی که داشتم را ارائه بدهم و مقایسه کنید.

عباسی در بحث آسیب‌شناسی دیوان محاسبات اظهار کرد: مشکلاتی در دیوان محاسبات وجود دارد به ویژه سامانه الکترونیکی آنلاین که باید به روز شود. آقای قالیباف نظرشان این است که با توجه به اینکه دیوان محاسبات بازوی نظارتی قوی مجلس است، باید به روز و برخط باشد. به‌هرحال خود کارگروه و کمیته تخصصی برنامه و بودجه این تصمیم را گرفتند و امیدوارم این کمیسیون آنچه که به صلاح کشور و مجلس است، را انجام دهد.

این چهره سیاسی در رابطه با بحث تخصص‌گرایی در انتخاب رئیس دیوان محاسبات خاطرنشان کرد: افرادی که کاندیدا هستند دارای تخصص‌ها و سوابق اجرایی خوبی هستند و اینطور نیست، این ۴ نفری که انتخاب شدند توان و شایستگی ندارند، اینها هم دارای شایستگی‌هایی هستند و نظر کمیته برای ما محترم است. به فرض اسم من هم در می‌آمد انتظار من هم این بود که بقیه به نظر کارگروه و کمیته احترام بگذارند چراکه تصمیم یک شخص نبوده که اگر تصمیم یک نفر بود، شاید می‌گفتند سلیقه سیاسی غالب بوده اما جمعی این تصمیم را گرفتند که مورد احترام و تائید است. 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *