ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

اتحادیه اروپا بازه زمانی حل اختلافات برجام را تمدید کرد

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از تمدید شدن جدول زمانی ساز و کار حل اختلافات در توافقنامه هسته‌ای با ایران خبر داد.

بازخبر/به نقل از خبرگزاری رویترز جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تمدید جدول زمانی گفت‌وگو و مذاکره برای نجات توافق هسته‌ای “برجام” که در سال ۲۰۱۵ به امضاء رسید، تحت سازوکار حل و فصل اختلاف برجام خبر داد.

بورل در بیانیه‌ای که به عنوان تضمین‌کننده معاهدات بین‌الملل در توافقنامه هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهان ظاهر شده است، اظهار کرد: «این توافقنامه به دلیل پیچیدگی و مسائل مربوط به آن به زمان بیشتری برای رسیدگی نیاز دارد.»

وی افزود: «بنابراین جدول زمانی مکانیسم حل و فصل اختلافات برجام تمدید شده است.»

بورل در اوایل ماه جاری به پاریس، لندن و برلین اعلام کرد که آن‌ها باعث بروز اختلافات بیشتر در زمینه برجام شده‌اند و وی یک فرایند ۱۵ روزه برای حل و فصل مشکلات موجود در توافقنامه هسته‌ای با ایران در نظر گرفته است.

چین و روسیه که از امضاکنندگان توافق برجام در سال ۲۰۱۵ در وین بوده‌اند به طور علنی نسبت به تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر تحریک و تعیین جدول زمانی اظهار نگرانی کردند. همه طرف‌های دخیل در این توافقنامه به جز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که با هدف اعمال مجدد تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در مه ۲۰۱۸ از برجام خارج شد، می‌خواهند این توافقنامه را نجات دهند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *