اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

سوابق بیمه خدمت نظام‌وظیفه و حضور در جبهه به چه کسانی تعلق می‌گیرد

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان به تشریح چگونگی احتساب سوابق خدمت نظام‌وظیفه و حضور در جبهه بیمه شدگان پرداخت.

 بازخبر/سید فاضل حیدری بلوکی ، در خصوص احتساب سوابق خدمت نظام‌وظیفه و حضور در جبهه، افزود: کلیه بیمه‌شدگانی که حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند شامل بیمه‌شدگان اجباری، گروه‌های خاص، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و غیره امکان استفاده از آن را دارند.

وی در خصوص شرایط استفاده از سوابق خدمت نظام‌وظیفه و حضور در جبهه، خاطرنشان کرد: باید قبل از درخواست حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند و در زمان درخواست (تقاضا) در ردیف بیمه پردازان سازمان تأمین اجتماعی باشند

حیدری بلوکی اضافه کرد: نحوه محاسبه این خدمت بیمه‌ای نیز به‌صورت میانگین حقوق و دستمزد دو سال قبل از درخواست، × تعداد ماه‌های خدمت انجام‌شده × ۷٪ = مابه‌التفاوت است.

وی با اشاره به اینکه مابه‌التفاوت ۲۳ ٪ توسط دولت پرداخت می‌شود، اضافه کرد: طبق ماده ۹۵ احتساب خدمت نظام‌وظیفه و حضور در جبهه، کسانی که قبل از خدمت سربازی اشتغال به کار داشته‌اند و بعد از خدمت سربازی مجدداً مشغول به کار می‌شوند، در صورت درخواست (تقاضا) احتساب خدمت سربازی این گروه بدون پرداخت مابه‌التفاوت ۷٪ سابقه احتساب می‌شود به‌شرط اینکه قبل از تاریخ  هفتم مرداد ۱۳۸۵ خدمت سربازی انجام و همچنین اشتغال به کار داشته باشند .

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان همچنین در خصوص آمار احتساب سابقه خدمت سربازی و حضور در جبهه در یکسال گذشته در استان هرمزگان، بیان کرد: ۵۴۷۴ درخواست احتساب خدمت وظیفه و حضور در جبهه نیز ارسال‌شده که ۹۴٪ آن توسط کارشناسان تأمین اجتماعی هرمزگان بررسی و انجام‌شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *