اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
بازیکن اسبق استقلال تهران در گفت و گو با ایسنا:

از فرهاد مجیدی توقع بیشتری داشتم/سیستم فعلی فدراسیون فوتبال بوی قرمز می‌دهد

عباس سرخاب را همه با آن گل ۳۰ ثانیه‌ای‌اش به پرسپولیس (دقیقه ۴۶ دربی خرداد ۶۹) به یاد می‌آورند و در توصیف او از انتخابش به‌عنوان بهترین بازیکن آسیا هم‌زمان با آخرین قهرمانی استقلال در جام باشگاه‌های قاره می‌گویند.

سرخاب به همراه تیم فوتبال استقلال تهران در سال ۱۹۹۰ (۱۳۷۰ خورشیدی) در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، به قهرمانی رسید و به‌عنوان بهترین بازیکن آن دوره برگزیده شد. او در دربی سال ۱۳۶۹، یکی از گل‌های تیم استقلال را در آغاز نیمه دوم به ثمر رساند و باعث پیروزی ۲–۱ تیمش مقابل پرسپولیس تهران شد. ازآن‌پس سرخاب، از سوی هواداران استقلال، «عباس سی ثانیه» لقب گرفت. در سال ۱۹۸۸ میلادی به همراه تیم ملی در قطر در مسابقات جام ملت‌های آسیا به مقام سوم آسیا رسید. همچنین آقای گل مسابقات جام استقلال کشور قطر به همراه تیم الوکره شد.

این روزها سرخاب که پیش‌ازاین در کشور عمان هدایت تیم جعلان را بر عهده داشت پس از شیوع کرونا به بندرعباس بازگشته و در انتظار شروع فصل جدید رقابت‌ها و قبول یکی از پیشنهادهای مربیگری در خارج از کشور است.

استقلال تهران این روزها وضعیت خوبی ندارد

بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی کشورمان در گفت‌وگو با ایسنا با تقدیر از تلاش‌های کادر درمان به‌عنوان مدافعین سلامت در بحث مبارزه با کرونا، در خصوص وضعیت فعلی تیم استقلال، افزود: استقلال تهران این روزها وضعیت خوبی ندارد و علاوه بر آن کرونا هم مزید بر علت شد تا استقلال از شرایط آرمانی به دور باشد.

وی با بیان اینکه کرونا اکنون کل ورزش دنیا و کشورمان را تحت‌الشعاع قرار داده است، تصریح کرد: با شروع مجدد مسابقات لیگ برتر شاهد هستیم تیم‌های از شرایط آمادگی جسمانی مطلوب به دور هستند و جز یک یا دو تیم که مشخص نیست مخفیانه تمرین می‌کردند یا از چه برنامه‌ای بهره برده‌اند مابقی تیم‌ها به‌هیچ‌وجه در شرایط مطلوب نیستند.

مجیدی عصبی است و توان کنترل عصبانیت را ندارد

سرخاب در خصوص حضور مجیدی بر رو نیمکت استقلال و ارزیابی عملکردش، خاطرنشان کرد: فرهاد مجیدی را دوست دارم و همواره رابطه خوبی داریم و انتخاب مجیدی خواسته مدیران و هواداران بود و باید به این انتخاب احترام گذاشت اما انتظار می‌رفت مجیدی مربی کامل و توانمندی باشد که تاکنون این موضوع را مشاهده نکرده‌ام.

وی با بیان اینکه باید اشکالات و ضعف‌های مجیدی را گوشزد کرد زیرا توقع بیشتری از این بازیکن محبوب استقلال می‌رفت، عنوان کرد: مجیدی متأسفانه نشان داد مربی عصبی و در شرایط سخت توان کنترل خود را ندارد و تقریباً کل کادرفنی استقلال هم سن و سال هستند و نبود یک بزرگ‌تر که بتواند حواشی را جمع‌وجور کند بیش‌ازپیش احساس می‌شود و این موضوع ضربه بزرگی به استقلال زده است.

نبود بزرگ‌تر در کادرفنی استقلال مشکل‌ساز شده است

بازیکن اسبق استقلال تهران با اشاره به اینکه روزگاری حضور زنده‌یاد ناصر حجازی یا منصور پورحیدری سبب احترام بازیکنان و جمع شدن حواشی می‌شد اما امروز استقلال فاقد هم‌چین افرادی است، اظهار کرد: با تمامی ارادتی که به‌تمامی پیشکسوتان استقلال دارم و تمامی آن‌ها دوست و همبازی‌ام بوده‌اند اما نبود یک ستون مانند علی پروین در باشگاه پرسپولیس پس از درگذشت ناصر حجازی، سبب شده تا پیشکسوتان استقلال دورهم جمع نشوند و این انتظار می‌رود چهره‌های همچون حسن روشن، بهتاش فریبا، نصرالله عبداللهی، جواد قراب و علی جباری بتوانند این نقش را بازی کنند.

سرخاب با بیان اینکه باید در جلسات و هم‌اندیشی‌هایی از ظرفیت پیشکسوتان استقلال بهره بیشتری برد، خاطرنشان کرد: مدیریت کلان کشور ما ضعیف است و اگر بخواهیم مدیریت ورزشی در ایران را با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مقایسه کنیم، خواهیم دید مدیریت ورزش در همین کشور عمان دارای اصول است اما در کشور ما تنها سیاست حرف نخست را می‌زند و درحالی‌که کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از خاک خوردگان ورزش در رأس امور ورزشی استفاده می‌کنند اما در کشورمان از تجربه پیشکسوتان هیچ بهره‌ای برده نمی‌شود.

قدرت اقتصادی و وابستگی سیاسی ملاک انتخاب مدیران است

وی با اشاره به اینکه قدرت اقتصادی و وابستگی سیاسی ملاک انتخاب مدیران باشگاه‌های ورزشی در کشورمان است، تصریح کرد: فوتبال ما روزبه‌روز در حال افت است و همین عامل به باشگاه‌ها و استان‌ها هم سرایت می‌کند و نتیجه آن می‌شود بالا رفتن بدهی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال که هر مدیری می‌آید با بدهی انباشته دفتر را تحویل مدیر بعدی می‌دهد.

سیستم فعلی فدراسیون فوتبال بوی قرمز می‌دهد

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه در فوتبال کنونی کشورمان نیز مدیر توانمند حضور ندارد و بازگشت نبی به فدراسیون فوتبال یعنی درجا زدن و بازگشت به گذشته، اضافه کرد: سیستم فعلی فدراسیون فوتبال بوی قرمز می‌دهد از حضور حمید استیلی در رأس تیم ملی امید گرفته تا نیما نکیسا در تیم‌های پایه این‌ها همگی نشان‌دهنده این موضوع است که استقلال هیچ مهره‌ای نداشته که بتواند در رأس یکی از تیم‌های پایه قرار بگیرد یا در کادرفنی تیم ملی جای بگیرد؟!

وی با اشاره به اینکه استراماچونی تنها مربی موفق سالیان اخیر استقلال بود که آن‌هم با بی‌درایتی فراری دادیم، اظهار کرد: استقلال نیاز به یک بازسازی اساسی و استفاده از تجربه‌های گران‌بها دارد تا بتواند به آن شکوه گذشته بازگردد.

رکوردهایم در استقلال جاودان است

سرخاب در خصوص اینکه از سوی باشگاه استقلال تهران طی این سال‌ها تماسی با وی گرفته‌شده یا نه، افزود: من کار خود را انجام دادم و آنچه در توان داشتم برای استقلال عملی کردم و به‌نوعی با دو قهرمانی در آسیا و گلزنی در دو نیمه‌نهایی آسیا، حضور در تیم منتخب آسیا و کسب عنوان بهترین بازیکن مسابقات آسیایی شاید من را به یکی از پرافتخارترین بازیکنان استقلال تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: حال با این همه افتخار در استان هرمزگان افراد به دنبال انکار موفقیت‌ها و تخریب بنده هستند و حاضرند از یک فلافل فروش به‌عنوان مربی بهره ببرند اما سرخاب در رأس کار نباشد.

مهره تاریخی ورزشی استان هرمزگان هستم

سرخاب خود را مهره تاریخی ورزشی استان هرمزگان دانست و عنوان کرد: ۲۹ سال پیش قهرمان آسیا شدیم و از آن زمان استقلال قهرمانی آسیا را تجربه نکرده و مشخص نیست آیا دیگر این امر محقق شود یا خیر و بنده یکی از همان تاریخ سازان باشگاه استقلال هستم.

اهل باج دادن به هیچ‌کس نبوده و نیستم

وی با اشاره به اینکه عده‌ای دوست دارند سرخاب را به حاشیه ببرند و مانع از بزرگ شدن نام سرخاب شوند، اظهار کرد: در سراسر ایران هر فوتبالی نام عباس سرخاب به گوشش خورده و می‌شناسد اما در هرمزگان دوست دارند خود را به نشناختن بزنند زیرا اهل باج دادن به هیچ‌کس نبوده و نیستم.

در فوتبال هرمزگان با دروغ‌گویی و چاپلوسی پست می‌گیری

بازیکن اسبق تیم ملی ایران هیئت فوتبال هرمزگان را از گذشته تاکنون سیاسی دانست و بیان کرد: باید در فوتبال هرمزگان دروغ بگویی و با چاپلوسی پست بگیری وگرنه صداقت و سلامت کاری جایگاهی ندارد و به حاشیه می‌روی.

سیاسیون هرمزگان تنها حرف می‌زنند و اهل عمل نیستند

سرخاب با اشاره به اینکه سیاسیون استان هرمزگان تنها حرف می‌زنند و اهل عمل کردن نیستند، خاطرنشان کرد: من از سیاسیونی ضربه خوردم که تنها وعده دادند و پشتم قایم شدند و در پایان بنده ماندم و تیم‌هایی که حتی پول خرید یخ هم نداشتند.

در هرمزگان به دنبال ترور شخصیتم هستند

وی با بیان اینکه می‌خواهند سرخاب را کوچک کنند درحالی‌که در کارنامه مربیگری خود توانسته‌ام با تمامی مشکلات موفقیت‌های چشمگیری به دست بیاورم که با آن امکانات شاید کمتر کسی توانایی آن را داشت، اضافه کرد: بنده پایبند به اصول هستم و با اصول پیش می‌روم اما در هرمزگان به دنبال ترور شخصیتم هستند.

وزیر ورزش و جوانان به بندرعباس سفر کرد اما مسئولان استان تماس نگرفتند

سرمربی اسبق آلومینیوم هرمزگان و شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه وزیر ورزش و جوانان به بندرعباس سفر کرد اما یک تماس از اداره کل ورزش و جوانان یا هیئت فوتبال نشد که بنده به‌عنوان چهره پرافتخار و مطرح استان در نشست حاضر باشم، اظهار کرد: اما آقای ذوالفقارنسب مشاور وزیر خودش تماس گرفت و با بنده دیدار کرد این حرکت آقایان در هرمزگان بنده را کوچک نمی‌کند بلکه باعث سرافکندگی خودشان نزد مسئولان کشور است زیرا بنده جایگاه خود را دارم.

هرمزگان باید به ستاره‌هایش ببالد نه آنکه باعث سرخوردگی آن‌ها شود

وی با بیان اینکه باید هرمزگان به ستاره‌هایش ببالد نه آنکه باعث سرخوردگی آن‌ها شویم، اظهار کرد: کسانی همچون عباس سرخاب، زنده‌یاد ناصر عبداللهی و رضا صادقی باعث افتخار هرمزگان هستند و در تغییر نگاه‌ها به این استان مؤثر بودند اما چرا سعی می‌کنیم آن‌ها را مورد بی‌مهری قرار دهیم.

مدیران باشگاهای ورزشی هرمزگان به دنبال چاپلوس و بادیگارد هستند

سرخاب مدیران ورزشی استان را مدیرانی کوچک دانست که به دنبال چاپلوس و بادیگارد هستند تا استفاده از افراد باتجربه و کاردان.

وی اضافه کرد: جای افرادی همچون خشرویی، سعیدیان، زراعتکار، شاهی، سایبانی، الماسی، قلاب زاده و خیلی‌های دیگر در خانه نیست و چرا باید افرادی چون مهدی فلامرزی و حسین عطار نفر چهارم و پنجم کادرفنی تیم‌ها باشند درحالی‌که لیاقت نفر اولی دارند.

مربی که چاقو بکشد و چاپلوسی کند چه چیزی برای انتقال به جوانان دارد

سرخاب با اشاره به اینکه متأسفانه مدیران ورزشی در استان به دنبال مربی هستند که برای آن مدیر چاقو بکشد یا چاپلوسی کند، عنوان کرد: انتخاب این افراد به‌عنوان مربی پایه ظلم به نسل جوان فوتبال هرمزگان است زیرا این فرد چه آموزشی می‌خواهد به آن بازیکن جوان بدهد.

عی کرده‌ام حرف حق را بزنم حتی اگر به ضررم باشد

وی با بیان اینکه همواره سعی کرده‌ام حرف حق را بزنم حتی اگر به ضررم باشد، افزود: بنده شاگرد دهداری، وطن‌خواه، پروین، حجازی بوده‌ام و از آن‌ها زدن حرف حق را یاد گرفته‌ام.

با کامیون خود را از میناب به تمرین استقلال می‌رساندم

سرخاب با اشاره به اینکه امروزه رسیدن به پیراهن استقلال راحت شده اما زمانی بنده با کامیون خود را از میناب به تهران می‌رساندم و برای رسیدن به ترکیب استقلال چه سختی‌هایی که نکشیدم، خاطرنشان کرد: باید جوانان بدانند آن روزها رسیدن به پیراهن استقلال کار آسانی نبود و آن‌قدر برایمان ارزشمند بود که نه پول نه چیز دیگری مهم نبود تنها خوشحالی هواداران استقلال اهمیت داشت.

در حال بررسی سه پیشنهاد از کشورهای حوزه خلیج‌فارس هستم

وی در خصوص آینده شغلی خود در فصل جدید، عنوان کرد: بنده دو تا پیشنهاد از لیگ عمان داشتم که به دلیل کرونا به تعویق افتاد و همچنین یک پیشنهاد دیگر هم از کشورهای حوزه خلیج‌فارس رسیده که به‌زودی باید یک گزینه را انتخاب کنم و امیدوارم در فصل آینده بتوانم فصل درخشانی را داشته باشم.

سرخاب در پایان در خصوص پیشنهاد مربیگری در لیگ‌های داخلی، بیان کرد: در لیگ ایران به دلیل مشکلات مالی اغلب باشگاه‌ها، کار کردن سخت و دشوار است اگر برای هرمزگان بود قادر به تحمل کردنش بودم اما در خارج استان دیگر واقعاً تحمل این مشکلات سخت و دشوار است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

1 نظر برای “از فرهاد مجیدی توقع بیشتری داشتم/سیستم فعلی فدراسیون فوتبال بوی قرمز می‌دهد”

  1. دیناری گفت:

    باید بگویم که چرا به جای اینقدر حسادت و طرز تفکر بچه گانه و غیر حرفه ای سعی نمی کنید تلاشتون رو داخل زمین انجام بدین بسه دیگه خجالت داره تا وقتی که به نفع شما هست خوبه مثل بیشتر اوقات که قبلا با کمک داور و فدراسیون و ریس کمیته انظباطی آقای فتحی میبردید و موفق بودین ولی هر وقت به نفع شما نیست اخه

    پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *