ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

“پوراف” همه را درمان می‌کند، کسی نیست او را درمان کند!

مدتی است برای بررسی مسائل و مشکلات به‌اتفاق دوستان صاحب‌نظر به آبگرم پوراف واقع در ۱۸ کیلومتری در محدوده روستای هشدان بخش مرکزی جاسک در جاده جاسک – کنارک عزیمت کردیم. در این بازدید آنچه ما را حیرت‌زده کرد، مراجعه مسافران از سراسر کشور به این منطقه بود و نقطه حائز اهمیتی که ما را بیشتر کنجکاو کرد تا به این موضوع بیشتر بپردازیم و مسئولین امر بیشتر به آن توجه کنند.

بازخبر/ خانواده‌های زیادی برای درمان امراض به این مکان آب‌درمانی مراجعه می‌کنند اما دریغ از یک راه مناسب‌، عدم نصب تابلو راهنمایی و نظافت و … این در حالی است که “پوراف” از شناسنامه‌های گردشگری و جاذبه درمانی این شهرستان محسوب می‌شود، گویا به فراموشی سپرده شده و هیچ مسئولی خود را مسئول نمی‌داند.

گردشگران بنا به توصیه بزرگان منطقه در شب‌های ۱۴ و ۱۵ “مهتابی” هر ماه در این مکان بکر مراجعه می‌کنند، چون بر این باورند که فواید آب‌درمانی پوراف متفاوت و بهتر است.

برای پاکیزگی و نظافت این مکان طبیعی سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها وابسته به محیط‌زیست که نقش اساسی در مراقبت و نگهداری همچنین مکان‌های دارد، اداره میراث فرهنگی و گردشگری‌، فرماندار، بخشدار، شوراها، دهیار در احیا و شناساندن این ظرفیت پای کار باشند و بودجه‌ای برای احداث ترمیم و بازسازی جاده دسترسی پوراف در نظر بگیرند.

دولت برای شناساندن ظرفیت سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند اما در این بندر ساحلی اکثر حرف‌ها و وعده‌های دولت عملی نشده است و قرار گرفتن این مکان پرجاذبه در دل دریا چشم‌انداز خوبی دارد که هم مردم برای درمان امراض و هم برای صید ماهیگیری مراجعه می‌کنند.

یکی از فعالان فرهنگی این منطقه دراین‌باره ، گفت: جوشش این آبگرم درگذشته به‌صورت جاذبه‌ای کم‌نظیر برای گردشگران به‌حساب می‌آمده که متأسفانه امروزه از نگاه مسئولین مغفول مانده و از بین می‌رود.

حیدر حیدری ادامه داد: پوراف در حصاری ناخواسته از نهادهای نظامی مستقر در منطقه قرارگرفته و از دیدگان مشتاق مردم مخفی مانده است.

وی با بیان اینکه بومیان منطقه آبگرم پوراف را نعمتی می‌دانند که به رایگان به آن‌ها رسیده و می‌تواند در قامت درمانگری حاذق و حتی مورداحترام دردهای جسمانی و روانی آنانراتسکین دهد، افزود: حال بر نهادهای مسئول و مخصوصاً سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که کمر همت ببندند و ضمن حراست از این پدیده ارزشمند در تکاپوی جذب سرمایه‌گذار برای سروسامان دادن به آن برآیند.

مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: فاصله جاسک در حوزه میراث فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری نسبت به شهرستان‌های دیگر استان قابل قیاس نیست و این مسافت شکاف عمیقی در بر داشته است.

رضا برومند با اشاره به اینکه در رابطه با آبگرم پوراف با چندین سرمایه‌گذار شهرستان برای تعمیر آن اقدام کردیم‌، اضافه کرد: متأسفانه نسبت به شهرهای دیگر برای احیای چنین میراث طبیعی در این منطقه استقبالی نشده است‌.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری این آمادگی را دارد که از سرمایه‌گذاران گردشگری برای مرمت این مکان حمایت کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: علل مختلفی وجود دارد که سرمایه‌گذاران جاسکی در این حوزه ورود نکند و تا به امروز اکثر سرمایه‌گذاری که انجام‌شده توسط افراد غیربومی انجام‌گرفته است.

برومند در پایان گفت: نیاز است که مسئولین و فعالان در حوزه‌های مختلف در این خصوص گام بردارند و با توجه به توسعه سواحل مکران قطعاً این مشکل رفع خواهد شد.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *