اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

کشف فرار مالیاتی هزار و ۱۰۰ میلیاردی در هرمزگان

با هوشاری و تلاش همه جانبه کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی هرمزگان یک فقره فرار مالیاتی هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی شناسایی و کشف شد.

بازخبر/ فرمانده انتظامی استان هرمزگان ظهر امروز (۱۸ تیرماه)در تشریح این خبر گفت: کارشناسان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان در پی وصول یک فقره گزارش فرار مالیاتی، پیگیری موضوع را بصورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: با انجام تحقیقات و اقدامات تخصصی لازم و با همکاری اداره کل امور مالیاتی استان مشخص شد، احدی از مودیان مالیاتی به نام یک شرکت مشخص ، درسالهای ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ در سطح شهرستان بندرعباس در راستای انجام فعالیت های گسترده اقتصادی خود از جمله واردات کالا با اخذ کارت بازرگانی فعالیت داشته که با گذشت چندین سال از تاسیس این شرکت هیئت مدیره آن هیچ گونه اظهار نامه ای جهت اعلام اقدامات تجاری به اداره امور مالیاتی استان ارسال نکرده اند.

این مقام انتظامی استان اظهار کرد: با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی  و با حضورکارشناسان انتظامی  دراداره کل امورمالیاتی و اداره کل گمرکات استان نسبت به رصد میزان واردات، نوع کالای وارد شده  و غیره اقدام که نهایتا مشخص شد شرکت مذکور ازطریق  یکی از گمرکات استان کالاهای مختلفی ازجمله خودرو،لاستیک، برنج … بصورت کلان و توسط افرادی با استفاده از وکالتنامه از سوی شرکت، ترخیص کرده است  .

سردار جعفری خاطرنشان کرد: با بررسی های دقیق و تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی  در خصوص عملیاتهای تجاری انجام شده مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی مرتبط با عملکرد سالهای ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۴ توسط اداره کل امور مالیاتی استان هرمزگان استخراج شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان کرد: اقدامات تکمیلی لازم جهت شناسایی اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مورد نظر انجام و مشخص شد مدیر عامل شرکت خانمی به هویت ر ت ساکن بندرعباس که از افراد ضعیف و بی بضاعت که با کارگری درمنزل  پدر فردی بنام م ص مخارج خود را تامین می کرده که نامبرده از موقعیت و بی سوادی خانم سوء استفاده  کرده وبه بهانه بیمه کردن وی ، خانم را به دفتر اسناد رسمی و اداره ثبت شرکت ها برده وبا ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی اقدام به فعالیت اقتصادی در سطح شهرستان بندرعباس  می کرده است .

این مقام انتظامی استان افزود: با توجه به اینکه شرکت مذکور وجود خارجی نداشته و آدرس دقیقی از محل سکونت خانم در دسترس نبود با بهره گیری از شیوه های خاص پلیسی محل سکونت وی شناسایی و پس ازهماهنگی با مقام قضایی نامبرده به پلیس امنیت اقتصادی استان احضار و در  تحقیقات بعمل آمده از وی در خصوص نحوه فعالیت و فرار مالیالی ،مشخص شد شرکت موصوف متعلق به مهرداد ص بوده که با توجه به اظهارات خانم تنیده و با هماهنگی مرجع قضایی متهم، شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازجویی های فنی بعمل آمده و مواجه شدن با دلایل و مستندات موجود لب به اعتراف گشوده و  صراحتا  به ثبت شرکت  بنام غیر و فرار مالیاتی و عدم آگاهی خانم مذکور از بزه انتسابی معترف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد:  متهم با تشکیل پرونده قضائی به دادسرا اعزام و در اجرای دستور مقام قضایی ضمن الزام به پرداخت مالیات وضع شده، نامبرده به اتهام سوء استفاده از مجوز افراد غیردر خصوص واردات کالا  و همچنین  جعل امضاء اوراق گمرکی با  قرار وثیقه روانه زندان شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *