توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
یادداشت آبتین امیری عضو شورای شهر بندرعباس:

اگر نمی توانید برای مردم کاری انجام دهید، لااقل با سخنان خود درد آنها را بیشتر نکنید

اخیراٌ سخنانی از شما منتشر شده که در آن مرزنشینان را عامل برهم زدن اقتصاد کشور و بالا رفتن قیمت ارز دانسته اید. صرف نظر از اینکه باید پرسید: طرح چنین نظراتی بر مبنای چه تحقیق یامستنداتی توسط یک مقام رسمی صورت می پذیرد، باید نسبت به فرافکنی و ارائه مجموعه ای از اطلاعات اشتباه به افکار عمومی توسط یک فرد علمی و فرهیخته تأسف خورد.

 بازخبر/  جناب آقای همتی
ریاست محترم بانک مرکزی

اخیراٌ سخنانی از شما منتشر شده که در آن مرزنشینان را عامل برهم زدن اقتصاد کشور و بالا رفتن قیمت ارز دانسته اید. صرف نظر از اینکه باید پرسید: طرح چنین نظراتی بر مبنای چه تحقیق یامستنداتی توسط یک مقام رسمی صورت می پذیرد، باید نسبت به فرافکنی و ارائه مجموعه ای از اطلاعات اشتباه به افکار عمومی توسط یک فرد علمی و فرهیخته تأسف خورد.
مرزنشینان ما در جنوب کشور کسانی هستند که دهه ها شما از نفت و گاز و خاک و گمرک آنها استفاده می کنید بدون اینکه توانسته باشید یک امنیت شغلی پایدار برای آنها ایجاد کنید. باید از شما پرسید این همه ثروتی که منشأ آن جنوب کشور است در کجا هزینه شده است که به قول شما برای مرزنشین ما امروز راهی جز آنچه شما آن را قاچاق کالا می نامید باقی نمانده است ؟ آیا در صورت عدم روی آوری این مردم به آنچه که شما آن را قاچاق کالا می نامید ، جایگزینی برای معیشت و اقتصاد مرزنشین باقی مانده است ؟ آیا شما به عنوان رئیس بانک مرکزی پاسخی برای ده ها سوال مشابه این سوالات دارید یا هنر شمافقط سخن گفتن در تریبون یک طرفه است؟

مردم کا قاچاقچی نسیتند بلکه می خواهند یک تحارت آزاد و معمولی در حد کشورهای همسایه داشته باشند , کشورهایی که از ما خیلی عقب ترند. شاید اگر ما نفت و گاز نداشتیم که مرزنشین ما امروز تاوان آلودگی آن را می دهد, مدیرانی همچون شما متکی به دلارهای نفتی هم نداشتیم و در نتیحه مدیران ما می بایست مثل همه مدیران دنیا علمی حرف می زدند و علمی کار می کردند تا بتوانند اقتصاد مملکت خود را بچرخانید.

جناب آقای همتی
ریاست محترم بانک مرکزی

مردم ما این سرزمین و نظام اسلامی خود را دوست دارند و آماده همه نوع فداکاری در راه کشور خود هستند، اما آنچه امروز آنها را عذاب می دهد بی عملی و بی برنامگی مدیران فرادست و ارائه حرف ها و نظرات عجیب و غریب آنهاست که با هیچ منطقی سازگار نیست . در تاریخ این سرزمین بیان این همه حرف های بی مسولانه بطور یکجا بی سابقه بوده است. ما هیچ گاه شاهد چنین مدیران منفعل ، بی برنامه و فرافکن نبوده ایم که وقت و انرژی خود را به جای سازندگی و کسب تجربیات کشورهای موفق صرف فرافکنی و متهم کردن بخش هایی از مردم کنند.
مگر کشورهایی که تا چند دهه از ما عقب تر بودند مثل هند و چین و مالزی و برزیل جز مدیریت چه داشته اند که اکنون از ما فرسنگها جلو تر هستند؟در حالی که ما منابع داریم و آنها ندارند.

لنج های مرزنشینان جنوب چند سال است که خوابیده است . اقتصاد جنوب در رکود کامل به سر می برد.بازارهای ما نیمه تعطیل است. در جنوب و در هوای بالای ۵۰ درجه گرما با کمبود و گرانی چشمگیر کولر و یخچال مواجه هستیم.این وسایل اساسی برای مردم این خطه یا موجود نیست یا آنقدر قیمتش بالاست که تهیه آن برای مردم غیر ممکن است.مردم ما واقعا در مضیقه هستند و این مشکلات حاصل سیاست های اشتباه اقتصادی و ارزی مدیران ماست.

دلار به صورت روزانه و برخلاف وعده ها و سیاست های شما بالا می رود .میایاردها ثروت این مردم یک شبه پودر و بی ارزش می شود , ولی هنوز مدیرانی هستند که در حال توجیه وضع موجود و داستان سرایی و پیدا کردن مقصران خیالی هستند.
باید به این مدیران گفت اگر از اداره اقتصاد و حفظ ارزش پول ملی ناتوان هستید ، عذرخواهی از مردم و اعلام ناتوانی در حل مشکلات، حداقل کاری است که می توانید انجام دهید .این یک اقدام اخلاقی و وجدانی است و فایده این کار این است که تحمل درد و مشکلات حاصل از سیاست های اشتباه برخی مدیران ، برای مردم آسان تر خواهد بود.ما الان تنها با بحران مدیریت مواجه نیستیم بلکه با بحران اخلاق و وجدان مواجه هستیم که به پیوست آن مدیرانی را داریم که بجای عمل گرایی و پاسخگویی , استاد فرافکنی و انداختن تقصیر های خود به گردن مردم هستند.

آبتین امیری
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس

پسندیدم(11)نپسندیدم(1)

1 نظر برای “اگر نمی توانید برای مردم کاری انجام دهید، لااقل با سخنان خود درد آنها را بیشتر نکنید”

  1. خ.ک گفت:

    درودبر آقای ابتین امیری

    پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *