آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان:

کسب و کارهای فاقد بیمه، مشمول دریافت تسهیلات کرونا شدند

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان از امکان فراهم شدن ثبت نام صاحبان کسب وکارهای فاقد بیمه، در سامانه کارا جهت دریافت تسهیلات کرونا خبر داد و گفت: متقاضیان مشاغلی که فاقد بیمه هستد می توانند از فردا در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

بازخبر/هادی ابراهیمی  افزود: این وزارتخانه ۱۲ تیرماه سالجاری به متقاضیان و صاحبان مشاغل فاقد بیمه و آسیب دیده از کرونا و افراد شاغل در رسته‌های تایید شده، پیامک ثبت‌نام ارسال کرده که این افراد می‌توانند از  فردا پس از ثبت ‌نام به بانکهایی که خودشان در سامانه کارا انتخاب کرده‌اند مراجعه و تسهیلات مربوطه را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در مذاکرات صورت گرفته وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی با دستگاههای مختلف، اطلاعات افراد شاغل و بنگاههای فاقد بیمه مورد بررسی و احصا قرار گرفته و لیست افرادی که هویت آنها احراز شده و در حال حاضر فعال هستند، جهت ارسال پیامک ارائه شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاست‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است، اظهار کرد: بر این اساس ۱۴ رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بوده‌اند برای ثبت‌نام در سامانه کارا اقدام و پرداخت تسهیلات به آنها از خردادماه آغاز شده است.
وی ادامه داد: در این راستا بیش از ۱۰ هزار واحد اقتصادی آسیب دیده از کرونا در استان شناسایی شده که تاکنون بیش از یک هزار کارگاه با مجموع اشتغال ۳ هزار و ۳۳۵ نفر جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *