اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

کتاب “درنگ رنگ‌ها” با تحلیل نقاشی‌های “حسین احمدی نسب” منتشر شد

کتاب “درنگ رنگ‌ها” به نویسندگی “زهرا محمدی” تحلیل نقاشی‌های “حسین احمدی نسب” نقاش هرمزگانی از سوی موسسه انتشارات سمت روشن منتشر شد.

بازخبر/مدیر موسسه انتشارات سمت روشن کلمه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: نقاشی در کشور ما هنر مهجوری است که هنرمندان نقاش کمتر شناخته شده‌اند و آثارشان هم به حد کفایت مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

یداله شهرجو با بیان اینکه کتاب”درنگ رنگ‌ها”تلاشی است برای کمرنگ کردن این ناشناختگی است، تصریح کرد: درنگ رنگ‌ها، کتابی است ۸۶ صفحه‌ای که “زهرا محمدی” نوشته و انتشارات سمت روشن کلمه چاپ کرده است و با قیمت ۴۰۰۰۰ تومان به فروش می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه “زهرا محمدی” نویسنده جوان هرمزگانی متولد سال ۱۳۶۶ است، خاطرنشان کرد: وی روی هنر نقاشی تسلط کافی دارد و در کتاب درنگ رنگ‌ها به تحلیل نقاشی‌های “حسین احمدی نسب” نقاش هرمزگانی پرداخته است.

شهرجو با بیان اینکه درنگ رنگ‌ها همان‌طور که اشاره شد، به بررسی نقاشی‌های حسین احمدی نسب پرداخته است، عنوان کرد: “احمدی نسب” هرمزگانی است و المان‌های بومی هرمزگان حضور پررنگی در آثارش دارد از طرفی نویسنده هم به دنبال استخراج همین المان‌ها و کشف هویت هرمزگانی در این آثار است.

وی با اشاره به اینکه بر همین مبنا ابتدا تعاریفی از فرهنگ‌عامه یا فولکلور، آیین، تاریخ، باورها و عقاید و هنر و نقاشی ارائه می‌دهد و فصل اول را به پایان می‌برد، خاطرنشان کرد: زهرا محمدی در فصل دوم به معرفی حسین احمدی نسب می‌پردازد، سپس درباره فعالیت او در حیطه تئاتر و نقاشی و المان‌های بومی فرهنگ هرمزگان در تابلوهای نقاشی‌اش توضیح می‌دهد.

مدیر موسسه انتشارات سمت روشن کلمه ادامه داد: سپس درباره محورهای اصلی یک تابلوی نقاشی صحبت می‌کند، محورهایی که شامل رنگ و فیگور می‌شود. سپس به تحلیل کارشناسی تابلوهای نقاشی می‌پردازد به این صورت که ابتدا تصویر تابلوها را به نمایش می‌گذارد و در موردشان توضیح می‌دهد.

وی اضافه کرد: در ادامه به‌طور جداگانه به بررسی کمپوزیسیون رنگ‌های سرد و گرم، ترکیب‌بندی رنگ‌ها، خطوط به کار رفته در تابلو و نحوه چینش عناصر مختلف در تابلوها می‌پردازد و فصل سوم هم به نتیجه‌گیری از مباحث مطرح‌شده در کتاب اختصاص دارد که کتاب را یک اثر پژوهشی جلوه می‌دهد.

شهرجو در پایان در خصوص جذابیت‌های کتاب، تصریح کرد: آنچه این کتاب را دیدنی و خواندنی می‌کند، تصاویر جذاب تابلوها و تحلیل دقیق آن‌هاست؛ تحلیل‌هایی که  برای مخاطب عادی مفید است و باعث بالا رفتن اطلاعات در زمینه نقاشی می‌شود. مخاطب خاص هم می‌تواند از آن بهره کافی ببرد و نکاتی که در کتاب مطرح‌شده است را در خلق آثار خود به کار ببرد. ناشناختگی، به کم مهری نسبت به هنر زیبای نقاشی در قیاس با برخی از هنرها اشاره دارد وگرنه استاد احمدی نسب از شناخته ترین چهره ها در این عرصه است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *