اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

بهانه‌ای برای ماسک نزدن وجود ندارد

یک فعال سیاسی گفت: آحاد مردم ماسک در اختیار دارند، پس بهانه‌ای برای عدم استفاده از آن وجود ندارد.

بازخبر/محسن سرخو ،‌ اظهار کرد: در مورد پاندمی کرونا و همه‌گیری جهانی، از ابتدا ستاد کرونا و مسئولین داخل کشور و هم مسئولین در جهان تاکید داشتند که واکسن و داروی موثری در مقابله با این ویروس کشف نشده است پس ضرورت دارد با توجه به همه گیری که اتفاق افتاده، مردم پیشگیری را دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: شستشوی مکرر دست‌ها که توسط آن‌ها ممکن است آلودگی به مخاط انسان منتقل شود و استفاده از ماسک از جمله این موارد است. متاسفانه برخی فکرمی کنند که اگر کرونا گرفتند دیگر به این بیماری مبتلا نمی شوند و به همین دلیل از ماسک استفاده نمی کنند. غافل از اینکه می توانند ناقل‌هایی باشند که دوستان، همکاران و خانواده‌هایشان را مبتلا کنند.

این فعال سیاسی گفت: تولید ماسک در کشور به حدی رسیده‌ است که در دسترس همگان قرار دارد. استفاده از ماسک ضروری‌ترین کاری است که هر فرد باید انجام دهد. آحاد مردم ماسک در اختیار دارند پس بهانه‌ای برای استفاده نکردن از آن وجود ندارد.

وی افزود: مهم‌تر از استفاده از ماسک، استفاده صحیح از آن است. به دفعات نباید از آن استفاده کرد. نکته قابل توجه دیگر این است که بیرون آمدن از منزل در حد ضرورت باشد. کرونا موضوعی است که باید جدی گرفته شود.

سرخو در پایان گفت: اگر پروتکل‌ها رعایت نشود وقتی به فصل پاییز و زمستان برسیم با فاجعه جدیدی در زمینه کرونا مواجه می‌شویم. برای اینکه خودمان را برای فصل سرد آماده کنیم که انفولانزاها در کشور شیوع پیدا می‌کند، باید از امروز کرونا را کنترل کنیم.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *