آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

بهره مندی کارفرمایان هرمزگانی از طرح پرداخت یارانه دستمزد

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان بعنوان یک از استان های پایلوت، مشمول استفاده از مزایای طرح پرداخت یارانه دستمزد شد، گفت: کارفرمایانی که نیرو کار شغل اولی جذب کنند می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.

بازخبر/هادی ابراهیمی  افزود:  در این طرح دولت به کارفرمایانی که شغل ‌اولی‌های بین سنین ۲۰ تا ۳۵ سال که فاقد سابقه بیمه ‌پردازی برای مدت سه ماه یا بیشتر باشند، را در واحدهای خود جذب کنند، به مدت یکسال به میزان ۳۰ درصد حداقل مزد شورای عالی کار بعنوان یارانه دستمزد به آنها تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های اشتغال برای آنان نیز کاهش یابد.

وی اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار از شرایط سنی در این طرح مستثنی هستند.

ابراهیمی ادامه داد: اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد بعنوان یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال است که این طرح با هدف توانمندسازی و اشتغالزایی پایدار در استان‌های کمتر برخوردار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقای تولید داخلی و رقابت‌پذیری در بنگاه‌های اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و  ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم‌برخوردار از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح عنوان شده است.

وی عنوان کرد: سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از نیروی کار شغل اولی معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *