اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
معاون وزیر راه و شهرسازی:

قیمت مسکن واقعی نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایطی که معاملات مسکن کاهش پیدا کرده، قیمت افزایش یافته که این نشان می‌دهد رشد قیمت‌ها غیر واقعی و متاثر از تلاطمات بازارهای رقیب است.

 بازخبر/  محمود محمودزاده  اظهار کرد: شرایطی که هم اکنون در بازار مسکن حاکم است ربطی به حوزه درون بخشی ندارد و از بازارهای رقیب نشأت گرفته است.

وی افزود: اگر به آمار دقت کنیم می‌بینیم چه خرید و فروش مسکن کم شده ولی در عین حال با افزایش قیمت مواجه هستیم. در حالیکه رابطه این دو مولفه باید مستقیم باشد.

محمودزاده تصریح کرد: وقتی خرید و فروش پایین می آید و در عین حال قیمت بالا می رود نشان می دهد که این اعداد غیر واقعی و متاثر از تلاطمات بازارهای موازی است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره راهکارهای وزارت خانه برای کنترل بازار مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی به وضعیت بخش مسکن از بیش از یک سال قبل پویایی داشته اخیراً اقدام اضافه تری انجام نداده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن کارها آغاز شده و خوشحالیم که سایر مراجع هم به حوزه مسکن توجه می کنند، طرح ها را می شنوند و اگر نظرات اصلاحی دارند بیان می کنند تا بتوانیم از آن ها بهره بگیریم و برنامه های خود را تکمیل کنیم.

محمودزاده، طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، کمک به ایجاد تحرک برای پروژه های نیمه کاره بخش خصوصی و اجاره داری حرفه ای را از جمله برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برشمرد.

متوسط قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در خرداد ماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۸.۹۵ میلیون تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱۱.۶ و ۴۲.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، همچنین تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ به ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد رسید که در مقایسه با اردیبهشت امسال ۴.۷ درصد کاهش یافته و نسبت به  خرداد پارسال ۸۰.۱ درصد افزایش داشته است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *