اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
نماینده مردم بندرعباس در مجلس:

اختیارات مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان به استاندار واگذار شده است

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با اشاره به اینکه رئیس جمهور اختیارات در بحث مدیریت بیماری کرونا در استان ها را به استاندار داد، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اگر تصمیم و سیاستش بر محدودسازی و قرنطینه باشد باید استاندار این موضوع را عملی کند یا اگر تعطیلی ادارات مدنظر باشد، استاندار می تواند این موضوع را اجرا کند.

 بازخبر/منصور آرامی صبح امروز(هشتم تیرماه) در ۱۸۲ امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس با موضوع تعامل هم اندیشی و تبادل نظر فی مابین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیرامون مشکلات شهر بندرعباس و مسائل مربوط به کرونا، افزود: اینچنین جلساتی نیز مفید و تمامی مشکلات شهری از نگاه های مختلف مطرح و می توانیم با همفکری در جهت برطرف شدن آن ها گام برداریم.
وی با بیان اینکه در بحث قانون نیز باید گفت که از ظرفیت قانون ها در جهت افزایش ظرفیت های شهری در سراسر کشور استفاده درست نکردیم، اظهار کرد: حرف زدن و انتقاد که همه مردم بلدند اما وظیفه منتخبین مردم استفاده از قوانین برای کاهش مشکلات و بهره گیری تخصصی و استفاده از حقوقدانان برای استفاده صحیح از قوانین است.
آرامی با اشاره به اینکه باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در شورای شهر و شهرداری بندرعباس ترسیم و نمایندگان در جلسات با وزار با استفاده از این برنامه ها در مسیر استفاده از ظرفیت های اقتصادی بهره ببرند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس آمادگی دارند برنامه های شهری بندرعباس را پیگیری و در جهت تحقق آن از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم زیرا نباید با تغییرات در شوراها و شهرداری ها برنامه ها تغییر کند و باید نگاه برنامه ای را جایگزین نگاه سلیقه ای کنیم.
این نماینده مجلس اضافه کرد: باید ببینیم برنامه توسعه شهر بندرعباس توسط چه کسی یا نهادی باید ترسیم شود و مشکلات گفته آیا در برنامه ها گنجانده شده و راهکاری برای برون رفت آن ترسیم شده است؟
آرامی با بیان اینکه قبح فساد نباید در سیستم و دستگاه های اجرایی ریخته شود، اضافه کرد:نباید نسبت به فساد بی تفاوت باشیم و هر فسادی حتی کوچک سبب به کج رفتن مسیر حرکتی می شود.
وی ادامه داد: نمایندگان بدون مشورت مردم حرفی در مجلس نمی زنند بلکه دغدغه های مردم را می شنویم که مبارزه با فساد یکی از مهمترین خواسته های مردم است.
عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه فساد در کشورمان بیداد می کند و برای مبارزه با آن باید برنامه داشته باشیم، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در جلسه با مسئولان دستگاه قضایی کشور نیز مبارزه با فساد را از اهم برنامه های مسئولان دانست و این نشان دهنده دغدغه مقام معظم رهبری است که باید تمامی مسئولان به این موضوع پایبند باشند.
وی با بیان اینکه در تمامی بخش های دولت نیز باید برای مبارزه با فساد برنامه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اگر دسنگاه اجرایی برای مبارزه با فساد برنامه داشت، کار دستگاه قضایی نیز کمتر می شود اما اگر بدون برنامه در این تمر پیش رویم سبب افزایش نا امیدی در بین مردم می شود.
آرامی با اشاره به اینکه باید مردم احساس کنند که مسئولان در مبارزه با فساد جدیت دارند، تصریح کرد: مبارزه با فساد سبب افزایش اعتماد عمومی و رضایتمندی آن ها و افزایش کارایی و سرعت بیشتر در جهت توسعه خواهد شد.
این نماینده مجلس اضافه کرد: به استاندار هرمزگان هم گفتم اگر در بحث مبارزه با فساد در حال فعالیت هستیم باید اعلام شود تا مردم عزم دولتمردان در هرمزگان را برای مبارزه با فساد ببینند.
آرامی در خصوص وضعیت مقابله با کرونا در استان هرمزگان، اضافه کرد: مواجه شدیم اکنون با موج جدید کرونا در استان هرمزگان به ویژه شهر بندرعباس که مجمع نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر بهداشت و درمان نامه نگاری کرده و جلسات مختلفی با مسئولین انجام شد.
وی ادامه داد: تمامی مطالباتی که دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از مجمع نمایندگان خواست در جلسه با دکتر نوبخت مصوب شد و اختیاراتی که استاندار هرمزگان و ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خواست نیز به هرمزگان محول شد.
عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه رئیس جمهور اختیارات در بحث مدیریت بیماری کرونا در استان ها را به استاندار داد، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اگر تصمیم و سیاستش بر محدودسازی و قرنطینه باشد باید استاندار این موضوع را عملی کند یا اگر تعطیلی ادارات مدنظر باشد، استاندار می تواند این موضوع را اجرا کند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *