اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
استاندار هرمزگان:

برای تعطیل کردن چیزی به استانداران تفویض نشده است/اقتصاد کشور را نمی‌توان تعطیل کرد

استاندار هرمزگان راهکار اصلی مقابله با کرونا را رعایت تمامی اصول بهداشتی، فاصله گذاری و به ویژه استفاده از ماسک دانست.

 بازخبر/فریدون همتی شب گذشته(هفتم تیرماه) در جمع خبرنگاران، راهکار اصلی مقابله با کرونا را رعایت تمامی اصول بهداشتی دانست و بیان کرد: در اسفندماه سال گذشته و با آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور و در هرمزگان که در ابتدای تجربه ما با این بیماری بود، مردم توجه بیشتری به هشدارها داشتند و اقدامات خوبی انجام شد که بدنبال آن با تعطیلات نوروز نیز همزمان شد و توانستیم بخش بزرگی از کسب و کارها نظیر هتل‌ها و رستوران‌ها و مراکز خرید و … را تعطیل و ترددها را کنترل کنیم اما به تدریج بخصوص بعد از ماه رمضان و از عید فطر به بعد شاهد کاهش محدودیت‌ها و بدنبال آن رعایت کمتر اصول بهداشتی بودیم که به وقوع شیوع بالا در استان انجامید.

عالی ترین مقام دولت در هرمزگان اضافه کرد: اگر همه ما دستورالعمل های بهداشتی از جمله شستشوی منظم دست ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی را رعایت کنیم، می‌توانیم ویروس کرونا را شکست دهیم.

وی ادامه داد: همچنین نیاز است در راستای حفظ سلامت خود و دیگران تا جایی که امکان دارد، در خانه بمانیم و تردد و مسافرت غیر ضروری نداشته باشیم.

استاندار هرمزگان افزود: استفاده از ماسک تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دارد و بر این اساس در همه فعالیت ها، مشاغل، اصناف، ادارات و بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی، استفاده از ماسک برای همه الزامی است.

همتی تصریح کرد: در زمینه تامین تجهیزات بیمارستانی و دارو، جهت درمان بیماران مبتلا به کرونا در استان هرمزگان، اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته و با پیگیری‌ها و تلاش‌های گسترده این تجهیزات و داروهای مورد نیاز در استان تامین شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های بیمارستانی در حال اجرا در هرمزگان، عنوان کرد: با توجه به هدف گذاری صورت گرفته جهت ایجاد هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی جدید در استان با احداث بیمارستان های جدید و توسعه بیمارستان های موجود، این طرح ها با جدیت در حال اجراست.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی همچون بیمارستان شریعتی بندرعباس، بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس، بیمارستان ستاره خلیج فارس و بیمارستان جدید میناب از جمله این طرح‌ها محسوب می‌شوند.

همتی اظهار کرد: با تکمیل این طرح ها تا پایان سال جاری و همچنین تا پایان دولت دوازدهم، استان هرمزگان به لحاظ شاخص امکانات بیمارستانی و درمانی به سطح مطلوبی می‌رسد.

وی با بیان اینکه خیلی از افراد در فضای مجازی و … از ما درخواست می‌کنند که استان را تعطیل و قرنطینه اعمال کنیم، خاطرنشان کرد: به همان اندازه نیز افراد مختلفی از فعالان اقتصادی، کسبه، تولیدکنندگان و … نیز به بنده پیام می‌دهند و درخواست دارند که تعطیلی صورت نگیرد.

استاندار هرمزگان افزود: باید این را بدانیم که واقعا معلوم نیست که این ویروس تا چه زمانی در کشورمان خواهد بود، بنده باید با در نظرگرفتن جمیع جهات تصمیم‌گیری کنم. کسبه بحث مشکلات درآمدی و بیمه و مالیات و … را مطرح می‌کنند. برخی واحدهای تولیدی از مشکلات حوزه کارگری و حقوق آنها و کندی فرآیند تولید می‌گویند و البته هر تصمیمی که ما بگیریم، قطعا مزایایی به دنبال دارد و از سوی دیگر ممکن است تبعاتی نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: البته برخی حقوق دائمی دارند و ماهانه حقوق بگیر هستند و مرتب تأکید دارند که تعطیلی و قرنطینه انجام شود اما واقعیت این است که برخی حتی با تعطیلی هم اصول را رعایت نمی‌کنند و گاه تعطیل شدن ادارات و دستگاه‌ها و … منجر به انجام سفرهای غیرضروری به روستاها و یا شکل‌گیری تجمعاتی می‌شود که زیان‌بار است.

همتی با اشاره به اینکه بنده به عنوان خدمتگزار مردم باید همه مسائل را ببینم، بیان کرد: ویروس و بیماری ناشی از آن یک مقوله است، کار و تولید و تحرک در جامعه و امورات استانی و کشوری نیز مطرح است. همه درخواست‌ها را باید بررسی کنیم، تحلیل کنیم و آثار و عواقب هر تصمیمی را باید بسنجیم. برخی کشورها ۱ یا ۲ ماه قرنطینه کردند و حتی مرزهایشان را بستند اما دچار قحطی شدند.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور را نمی‌توان تعطیل کرد و مگر می‌شود که بندر شهید رجایی را که اقتصاد کشور را تأمین می‌کند، تعطیل کرد، اظهار کرد: مگر می‌شود پالایشگاه‌های استان را که بیش از نیمی از نیاز کشور را تأمین می‌کنند، تعطیل کرد؟ مگر می‌شود صنایع و … را تعطیل کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه امروز هم در بحث ویروس کرونا باید خوب و بد را تشخیص دهیم و باید ببینیم که آیا با تعطیل کردن ادارات و قرنطینه می‌توان کاری پیش برد، اضافه کرد: برخورد انفعالی نداریم؛ برخی از یک زاویه نگاه می‌کنند و مسائلی می‌نویسند، جان تک تک افراد جامعه برایم مهم است. بچه و زن و زندگی ام یز در این شهر است و خانواده من نیز در این شهر زندگی می‌کنند و هر تصمیمم بر آنها نیز اثر می‌گذارد. برخی نشسته‌اند و برخی مطالبی می‌نویسند که همه‌جانبه‌نگر نیست.

وی با بیان اینکه هنوز برای تعطیل کردن چیزی به استانداران تفویض نشده است، افزود: حسن تصمیم‌گیری‌های واحد در زمینه کرونا در مرکز این بود که یک وحدت رویه‌ای حاکم بود و استان‌ها یکدیگر را با هم مقایسه نمی‌کردند و جلوی دوگانگی‌ها گرفته می‌شد.

همتی در پایان گفت: یکشنبه ۸ تیر در مورد سطح و محدوده تصمیم‌گیری و اختیارات استانداران تصمیم‌گیری و ابلاغ می‌شود اما نباید ذهن‌مان را درگیر این موضوع کرد. باید بیاموزیم که سختی‌های رعایت اصول بهداشتی را به جان بخریم و فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک را به هر شکل رعایت کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *