ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

دو هفته پرخطر ویروس کرونا در هرمزگان/ابتلا ۲۸۰ نفر از کادر درمان به ویروس کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تأکید بر پرخطر بودن ویروس کرونا هرمزگان در دو هفته جاری، خاطرنشان کرد: اینکه اگر اعلام می شود بازار باز است به معنای الزام خروج از خانه نیست.

 بازخبر/دکتر حسین فرشیدی  در خصوص انتظار برخی از فعالین اجتماعی در فضای مجازی مبنی برمحدودسازی فعالیت ها در استان هرمزگان به واسطه وضعیت قرمز کرونا، افزود: بخشی از این قضیه به عهده ما است و بخشی از آن از عهده ما خارج و نمی توانیم اقدامی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی وظیفه ارائه آمار و انتقال آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دارد، خاطرنشان کرد: همین آمار از سوی استاندار هرمزگان نیز به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا انتقال داده شده اما تعیین محدودسازی ها و قرنطینه کردن یک شهر برعهده ما نیست.

فرشیدی با اشاره به اینکه اعتقاد دارم مرکز شهر بندرعباش شلوغ و ازدحام بیش از حد مجاز است، اضافه کرد: بنده و همکارانم از بیان جمله “در خانه بمانید” خسته شده ایم اما باید قبول کنیم تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا و جلوگیری از شیوع آن همین ماندن در خانه و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه اگر اعلام می شود بازار باز است به معنای الزام خروج از خانه نیست بلکه تنها در مواقع نیاز می توانیم به بازار بریم آن هم با رعایت تمامی پروتکل ها، عنوان کرد: هزینه های بستری، درمان، خستگی کادر درمان و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا نیز در هرمزگان روز به روز افزایش می یابد.

فرشیدی با اشاره به اینکه اکنون ۵۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری اند، تصریح کرد: از این شمار ۷۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی.سی.یو) بستری هستند که ۲۸ نفر از آن‌ها بدحال هستند.

وی با بیان اینکه روز گذشته(ششم تیرماه) ۷ نفر از مبتلایان به کرونا در استان، جان خود را از دست داده اند، افزود: تاکنون ۲۸۰ نفر از کادر درمان در هرمزگان به ویروس کرونا مبتلا شدند که حدود نیمی از آن‌ها پس از بهبودی کامل به محل کار خود بازگشته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه در خدمات بیمارستان دچار کمبود نیرو هستیم از شهروندان خواست هر کس که می‌تواند برای کمک به کار درمانی به بیمارستان‌ها مراجعه کنند، اظهار کرد: این هفته و هفته آینده، هفته‌های پر خطر ویروس کرونا در هرمزگان است.

فرشیدی در پایان گفت: افراد علامت دار حاد از ساعت ۱۲ تا ۱۵ می‌توانند به مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه کنند و با تأیید پزشک نیز از آن ها تست کووید ۱۹ گرفته می شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *