ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

وضعیت فعلی شایسته هرمزگان نیست

این روزها که هرمزگان در وضعیت قرمز نه بهتر است بگوییم سیاه کرونا قرار گرفته و آمار فوتی‌ها کرونایی هایش در مرز عبور از ۲۰۰ نفر است، مسئولین امر از متولیان ستاد کرونا گرفته تا مجمع نمایندگان مجلس و حتی اعضای شوراهای اسلامی شهرها به‌ویژه بندرعباس با بیان سخنانی بیش از آنکه به دنبال تلاش برای فروکش کردن جو و آمار کرونا باشند ظاهراً به دنبال ثبت یادگاری‌های خبری در اذهان خود هستند.

بازخبر/هرمزگان این روزها حال و روز خوبی ندارد و سایه نگرانی بر افکار هر هرمزگانی افراشته شده و شاید ادامه این وضعیت و نزدیک شدن به فصول پایانی سال و نبود تجهیزات مناسب درمانی که هرمزگان را سال‌ها در زمره محروم‌ترین استان‌های کشور قرارداده سبب شده مردم انتظار بیشتری از مسئولان استانی در برطرف کردن این مشکلات دارند.

خبرهایی با شعارهای تبلیغاتی و نامه‌نگاری‌های مختلف از رئیس‌جمهور گرفته تا معاون وزیر هر روز تیتر یک رسانه‌های محلی است اما آنچه برای مردم رخ می‌دهد بی‌نتیجه ماندن شعارهاست، شعارهایی که در اخبار، صفحات اینستاگرام، توییتر و یا پیام‌رسان‌های با لوگو سبز و آبی تلفن‌های همراه لحظه‌به‌لحظه دست‌به‌دست می‌چرخد.

شاید مردم استان به امید عملی شدن وعده و سخنانی که در گلویشان باقیمانده به آن مسئول اعتماد کرده یا نماینده‌ای را راهی بهارستان یا صحن شورای اسلامی شهر کرده‌اند اما ظاهراً آن مسئول هم خود را همانند مردم می‌داند و تنها به بیان مشکلات و ژست خبری به‌جای پیگیری و حصول وعده‌ها اکتفا می‌کند.

تهیه برخی اقلام درمانی و بهداشتی در اواخر هفته گذشته و سه مصاحبه مختلف از سوی سه مقام رسمی استان که هرکدام تأمین آن را به‌واسطه تلاش خود می‌دانستند، امری عجیب به نظر می‌رسید که بیش‌ازپیش نشان داد ژست خبری در مسئولان استان بیش‌ازپیش پر رنگ است!

در همین خصوص جامعه‌شناس ارتباطات و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: یکی از مباحثی که در خصوص کنترل و مدیریت کرونا بحث هماهنگی ساختاری نهادهای مسئول و ستادی در عمل کردن است نه اینکه هرکسی خود را شاخه‌ای مهم در نظر بگیرد و عملاً ستاد را بی‌معنا کند.

مرکز کنترل ستادی به افراد خاص تقلیل پیدا کرد

دکتر رضا هاشمی زاده با بیان اینکه اتفاقی که در کشور و استان افتاد همین شاخه‌ای عمل کردن است و به‌نوعی مرکز کنترل ستادی به افراد خاص تقلیل پیدا کرد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که مشاهده می‌کنیم امروز دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان که متولی نخست درمان و مدیریت سلامت جامعه است، امروز تنها به ارائه آمار می‌پردازد و افرادی دیگر ادعا می‌کنند که در تلاش برای مدیریت و کنترل کرونا چه در بعد سخت‌افزاری چه در بعد نرم‌افزاری هستند.

وی با اشاره به اینکه این ادعا بیشتر جنبه ظاهری بود و در عمل چندان نتیجه‌ای را مشاهده نمی‌کنیم، اظهار کرد: مشکل هرمزگان از سالیان قبل در بحث درمان با کمبود شدیدی مواجه بود و علاوه بر ضعف در ساختار منابع انسانی کادر درمان و نیروی متخصص، از نظر تجهیزات و امکانات استان برخورداری نبود و بحران کرونا از حد توان و قواره استان هرمزگان خارج است.

تنها عایدی شعار دادن، خستگی و تزلزل کادر درمان است

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با بیان اینکه با شعار دادن مشکلی حل نمی‌شود و تنها عایدی این شعارها را می‌توان در خستگی و تزلزل کادر درمان استان هرمزگان مشاهده کرد، عنوان کرد: صدای هرمزگان خوب و رسا به مرکز کنترل مدیریت بیماری کرونا نمی‌رسد و باید مسئولان امر از متولیان ستاد مدیریت کرونا گرفته تا مجمع نمایندگان تلاش بیشتری در این وادی انجام دهند.

وی ادامه داد: با گرم‌تر شدن هوا نه‌تنها از شدت کرونا کاسته نشد بلکه با روند افزایشی شیوع کرونا و تبدیل‌شدن آن به یک بحران جدی استان هرمزگان روبه‌رو شدیم و اکنون مشکلات جدی در زمینه سلامت اجتماعی مردم و حوزه پشتیبانی درمان در هرمزگان را شاهد هستیم.

تنها با نامه‌نگاری‌ مشکلی از کمبودهای درمان استان حل نمی شود

این جامعه‌شناس ارتباطات با بیان اینکه در هرمزگان تحرک خاصی از سوی مسئولین امر ندیده‌ایم و جز نامه‌نگاری‌های بی‌حاصل از سوی مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس موردی مشاهده نکردیم، خاطرنشان کرد: چالش سلامت مردم بسیار جدی است و با بسنده کردن به نامه‌نگاری شاید نتوان این چالش را مدیریت کرد و نیاز به جنب‌وجوش و تحرک بیشتری است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه مسئولین و نماینده دولت در استان پیگیری جدی این موضوع و تحلیل‌های درست وضعیت به مرکز است، افزود: تعطیلی سه روز آخر هفته که خودش تعطیل است چندان نمی‌تواند در کنترل کرونا مؤثر باشد و باید به فکر تدابیر و محدودیت‌های مناسب‌تری باشیم تا وضعیت از این بدتر نشده است.

هاشمی زاده با بیان اینکه با رسیدن فصول پاییز و زمستان و بالا رفتن شیوع آنفلوانزا ممکن است وضعیت حادتری را شاهد باشیم، عنوان کرد: از اکنون باید به فکر تأمین تجهیزات و همچنین استفاده از خیرین سلامت هرمزگان در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس باشیم تا با استفاده بودجه و تجهیزات کشور در کنار هم بتوانیم این مشکل و ضعف استان در نبود تجهیزات درمانی را ارتقا ببخشیم و برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه هرمزگانی‌ها در شرایط عادی برای درمان اکثراً به شهرهای یزد و شیراز مراجعه می‌کردند پس نشان‌دهنده مشکلات وضعیت درمانی هرمزگان است، افزود: اکنون که به اوج کرونا در هرمزگان رسیدیم باید از کادر درمان استان‌های معین استفاده کرد و از این ظرفیت بهره برد.

شایسته قطب اقتصادی کشور نیست مردم برای تست کرونا در صفوف طولانی بمانند

جامعه‌شناس ارتباطات و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه تمامی مشکلات بدون پیگیری و هماهنگی و همگرایی مسئولان در استان و دوری از حرکت‌های فردی محقق نمی‌شود، تصریح کرد: شایسته قطب اقتصادی کشور نیست که مردم برای درمان یا تست کرونا اینچنین در صفوف طولانی باقی بمانند و برای سلامت مردمش ارزش قائل نبود.

وی در پایان گفت: باید دل‌مشغولی‌های نبود تجهیزات و امکانات و کمبود کادر درمان و نیروی متخصص را هرچه سریع‌تر برطرف کنیم تا کرونا در هرمزگان فراگیرتر از شرایط کنونی نشده است.

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *