آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان:

آمادگی کامل برای مهار حریق در مراتع را داریم/خطای انسانی بیشترین میزان تخریب

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از آمادگی کامل نیروهای یگان حفاظت این اداره کل برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی در مراتع استان خبر داد.

بازخبر/ امید ذاکری   از حضور پررنگ نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: با توجه به گرمای هوا  تمامی تمهیدات لازم توسط این اداره کل برای جلوگیری و کاهش آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های منطقه برنامه‌ریزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه افراد سودجو و فرصت‌طلب در ایام تعطیل اقدام به تخریب و تصرف زمین‌های ملی و قاچاق چوب می‌کنند، از افزایش گشت‌ها و حضور مستمر و به موقع نیروهای حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد.

ذاکری شروع فصل گرما، گیاهان علفی، پوشش گیاهی خشک شده و گرمای زیاد هوا را عاملی برای ایجاد حریق عنوان کرد و گفت: خطاهای انسانی بیشترین تخریب و حریق را در مراتع ایجاد کرده که در صورت کوچکترین بی‌احتیاطی، خسارات جبران‌ناپذیری به عرصه‌های منابع طبیعی وارد می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان پیشگیری از آتش‌سوزی را نیازمند عزم همگانی دانست و افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی، دهیاران، شوراهای اسلامی و همچنین مردم و جوامع محلی باید دست در دست هم داده و برای پیشگیری از اتش سوزی ها  در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مشارکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه صیانت از منابع طبیعی و عرصه های طبیعی تنها با مشارکت مردم و جوامع محلی امکان پذیر است، تصریح کرد: خوشبختانه هرمزگان در زمینه حفاظت مشارکتی و به کارگیری جوامع محلی، جذب همیار ان طبیعت برای پیشگیری و اطفای حریق و جلوگیری از تخریب و تصرف عرصه‌های ملی  جزو ادارات پیشرو است.

ذاکری بیان کرد: انتظار داریم دهیاران و بخشداران در زمینه حفاظت از منابع طبیعی به عنوان سفیران منابع طبیعی عمل کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری  هرمزگان در پایان گفت: مردم طبیعت دوست هر گونه اقدام غیر قانونی نسبت به منابع طبیعی از جمله تخریب و تصرف، قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی (زغال، چوب و گیاهان دارویی) قطع درختان و حریق را  در ۲۴ ساعت شبانه روز به سامانه ارتباطی رایگان ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع، گزارش دهند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *