آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان:

کرونا تأثیری بر فرآیند صادراتی مان نداشته است/بازارهای صادراتی جدید کشف کرده‌ ایم

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به اینکه کرونا هیچ تأثیری بر فرآیند صادراتی ما نداشته است، تصریح کرد: بازارهای صادراتی جدیدی را نیز کشف کرده‌ایم که برای صادرات به آن‌ها در حال برنامه‌ریزی هستیم.

بازخبر/فرزاد ارزانی ظهر امروز(۲۵ خردادماه) در نشستی خبری که به‌صورت آنلاین با خبرنگاران برگزار می‌شد، اظهار کرد: در فاز توسعه شرکت از ظرفیت۱.۵ میلیون تن به ۲ میلیون تن هستیم. ما به دنبال تولید ورق نیز در فولاد هرمزگان هستیم تا نیازهای بازار داخل و صادراتی را بهتر تأمین کنیم. آگهی فراخوان آن را نیز داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم با حضور شرکت‌های داخلی و با حمایت فولاد مبارکه، این مهم را تحقق‌بخشیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌های توسعه فولاد هرمزگان در زمینه بازارهای صادراتی جدید در راستای افزایش ظرفیت اسمی و بسته به نیاز شرکت‌های نوردی، سهم بازار داخل را تأمین و مابقی را صادر می‌کنیم. ۹۰۰ هزار تن سهم ما از بازار داخلی است و حدود ۶۰۰ هزار تن را نیز صادر خواهیم کرد.

ارزانی با اشاره به اینکه بازارهای صادراتی جدیدی را نیز کشف کرده‌ایم که برای صادرات به آن‌ها در حال برنامه‌ریزی هستیم، خاطرنشان کرد: ما مدعی بهترین و کیفی‌ترین اسلب‌های کشور هستیم. عیوب نوردی ما روی اسلب به شاخص ۱.۶ رسیده است که همچنان به دنبال بهبود هرچه بیشتر کیفیت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در مورد برنامه‌های فولاد در زمینه افزایش محصولات تولیدی نیز بر پایه ظرفیت خودمان عمل می‌کنیم.

ارزانی با بیان اینکه افزایش سرعت شارژ کوره را در دستور کار داریم. این ظرفیت ما را بالاتر خواهد برد، اضافه کرد: از طرف دیگر تزریق اکسیژن بیشتر به کوره‌ها نیز به دنبال افزایش ظرفیت هستیم. این دو پروژه در اواخر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و در سال جهش تولید نیز تلاش می‌کنیم که ۵۰ هزار تن به ظرفیت‌مان بیفزاییم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌شده که قطب سوم فولاد کشور در هرمزگان ایجاد شود. هدف‌گذاری تولید ۱۰ میلیون تن برای تبدیل هرمزگان به قطب سوم تولید فولاد است. ایمیدرو محور این موضوع است که بتوان از طریق شرکت‌های موجود در منطقه این ۱۰ میلیون تن را محقق کند و با توجه به جلسات خوبی که مستمراً در ایمیدرو در حال پیگیری است، طی دو سه ماه آینده خبرهای مهمی در این زمینه خواهید شنید.

ارزانی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا در خصوص ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی فولاد هرمزگان در هرمزگان، خاطرنشان کرد: تشریک‌مساعی خوبی با استان داشته‌ایم، به نیازهای استان توجه داریم و بر پایه رسالت اجتماعی، هر کمکی که توانسته‌ایم را ایفا کرده‌ایم. در موضوع سیل، مدرسه‌سازی، شیوع کرونا، تأمین برخی زیرساخت‌های بهداشتی در استان و … در صحنه حضور داریم و در سال ۹۹ نیز سعی خواهیم کرد که فعالیتمان بیش‌ازپیش باشد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به اینکه کرونا هیچ تأثیری بر فرآیند صادراتی ما نداشته است، اضافه کرد: ۶۲۰ هزار تن ظرفیت صادراتی داریم که در ارتباط با هماهنگی شرکت‌های نورد و اسلپ عمل می‌کنیم. اولویت اول کشور آن است که نیاز داخلی یعنی نوردکاران دچار کمبود نشوند. ما قبلاً برنامه‌های صادراتی بیشتری داشتیم اما بر پایه سیاست‌های وزارت صمت، اولویتمان را تأمین نیاز داخلی قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: برای صادرات ۶۲۰ هزار تن سهمیه صادراتی مشکلی نخواهیم داشت. البته فرآیند صادراتی را محموله به محموله قرار داده‌اند که برای صادرات حتماً مجوز صادر شود. ما تاکنون برای صادرات به مشکلی بر نخورده‌ایم و فرآیند صادرات محموله به محموله و اخذ مجوز برای آن مشکلی تاکنون نداشته‌ایم.

ارزانی اضافه کرد: اولویت جذب نیروی کار در فولاد هرمزگان با نیروهای بومی است. راه‌حل اشتغال تبدیل ثروت به تولید است. فولاد هرمزگان با توسعه‌ای که در دستور کار دارد به دنبال تبدیل ثروت به حرکتی مولد است و در این راستا از ظرفیت نیروهای بومی استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش ثروتی که از راه تولید صورت بگیرد، قابل‌ستایش خواهد بود و  ما با کمک فولاد مبارکه به دنبال افزایش تولید هستیم که اشتغال جدیدی را تأمین خواهد کرد که اولویت با نیروهای درون استانی است، عنوان کرد: برای تأمین الکترود هیچ جای نگرانی نداریم و ذخیره مناسبی در این زمینه در اختیار داریم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در فرآیند تولید ۱۰ میلیون تن در هرمزگان نیز ما تبدیل ۱.۵ میلیون تن ظرفیت‌مان را به ۲ میلیون در برنامه و اقدام داریم. در مجاور ما فولاد کاوه نیز به دنبال رساندن ظرفیت خود به ۲.۴ میلیون تن است. مابقی آن بر پایه اقدامات منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس و سیاست‌های ایمیدرو خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در تأمین مواد اولیه همیشه دغدغه داشته‌ایم، افزود: هماهنگی‌هایی صورت گرفته که از نقاط خاصی که توافق شده ما نیاز مواد اولیه‌مان «گندله» را تأمین کنیم. در سال ۹۹ مشکل خاصی پیدا نخواهیم کرد و مرتباً با تولیدکنندگانمان در ارتباط هستیم. سال ۹۸ در این زمینه سال سختی برای ما بود ولی امیدواریم در سال ۹۹ به مشکلی برنخوریم.

ارزانی در پایان با بیان اینکه در سال ۹۹ بر پایه توسعه‌ای که خواهیم داشت، اشتغال جدیدی را نیز ایجاد خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه کمک کنند که فرآیند تولید ثروت در کشور در قالب تولید پابرجا بماند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *