آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
تحلیل یک خبر

قدرت نمایی شهردار بندرعباس در روز غیبت اعضا شورای اسلامی

اعضای شورای شهر بندرعباس در اعتراض به تهدید یک نماینده مجلس در جلسه علنی شورا حاضر نشدند.

بازخبر جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس که قرار بود با سوال دو تن از اعضا شورا از شهردار همراه باشد، می‌رودکه به یک سناریوی جدیدی از بازی سیاسی میان سیاستمداران هرمزگانی تبدیل شود.

بعد از طرح سوال دو تن از اعضا شورا از شهردار بندرعباس، این انتظار می‌رفت که شهردار در صحن علنی شورا حاضر شود و به سوالات ‌ انتقادات اعضا شورا جواب دهد.
بعد از طرح سوال از شهردار، برخی سیاستمداران در هرمزگان رایزنی هایی را با برخی اعضا شورا آغاز کردند تا به طرح استیضاح شهردار بپیوندند و زمینه را برای تغییر شهردار بندرعباس فراهم کنند. اما در اولین واکنش به این موضوع اعضا شورا به میزان حد نصاب تشکیل جلسه شورا حاضر نشدند تا نشان دهند از ادامه روند طرح سوال راضی نیستند و تقاضای توقف این موضوع را دارند. اما از آنجا که طرح سوال از شهردار توسط عضو شورا یک حق قانونی است، تصمیم اکثریت اعضا این بود که با کمی تاخیر این جلسه برگزار شود و پس از آن شهردار برای پاسخگویی به صحن علنی شورا بیاید.

در این میان مصاحبه یک نماینده مجلس که به اعضا شورا برای حضور در صحن علنی مجلس تذکر داده بود و آنها را بطور غیرمستقیم تهدید به رد صلاحیت کرده بود سبب واکنش اعضا شورا شده، بطوریکه اکثریت آنها در اعتراض به این تهدید بطور هماهنگ در جلسه بعد شورا حاضر نشدند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص غیبت هماهنگ اعضا شورا در این جلسه به خبرنگاران گفت: سوال از شهردار حق اعضا شورا است، اما نمایندگان مجلس نباید در امور داخلی دخالت شورا کنند و فشارهای بیرونی، باعث واکنش اعضا شورا خواهد شد.
وی گفت: عدم حضور اعضا در این جلسه به منزله عدم موافقت با پاسخگویی شهردار نیست، بلکه در جهت دفاع از شخصیت حقوقی شورا و جلوگیری از دخالت دیگران در کارهای شوراست.
به نظر می‌آید این اقدام هماهنگ اکثریت اعضا شورا تا حد زیادی مواضع اعضا شورا را در حمایت از شهردار فعلی مشخص کرده است و پیام روشنی را به طرفداران استیضاح شهردار رسانده است.

شهردار در چند جلسه برای پاسخگویی به سوال اعضا شورا حاضر شده است اما هربار این جلسه به حد نصاب نرسیده است. موضع صریح یک نماینده مجلس که برداشت تهدید از آن توسط اعضا شورا شده است اکنون به اتحاد و موضع گیری هماهنگ آنها با عنوان دفاع از اختیارات و شخصیت حقوقی شورا شده است.

پسندیدم(2)نپسندیدم(3)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *