ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

باید محدودیت ها در بندرعباس بیشتر شود/آزمون های دانشگاهی هرمزگان باید غیرحضوری باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان باید محدودیت‌هایی در شهر بندرعباس ایجاد شود و نیاز به مداخله برای تعطیلی برخی اماکن مانند بازار وجود دارد، اظهار کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود مجبور به تعطیلی بازارها هم هستیم.

بازخبر /دکتر حسین فرشیدی صبح امروز(۱۳ خردادماه) در نشستی خبری، افزود: در دو هفته اخیر جهش قابل‌توجهی در آمار مبتلایان کرونا در استان هرمزگان داریم.

وی با بیان اینکه از قبل اعلام کرده‌ام که در خردادماه به پیک کرونا در استان هرمزگان می‌رسیم، تصریح کرد: هرمزگان همچون استان‌های خوزستان سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در مسیر افزایش مبتلایان به کرونا است.

فرشیدی ادامه داد: پیش‌بینی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در شیوع کرونا بدتر از وضعیت اخیر بود و سیاست دانشگاه علوم پزشکی نسبت به هفته گذشته تغییرات کوچکی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته مصرف ماسک در استان هرمزگان به دلیل اجباری شدن استفاده از آن در دستگاه‌های اجرایی بالا رفته است، خاطرنشان کرد: تمامی رانندگان خطوط حمل‌ونقل عمومی و مسافران باید در استفاده از ماسک اجباری شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود مجبور به تعطیلی بازارها هم هستیم، اظهار کرد: هفته گذشته سیاست ما تست بیشتر قرنطینه بیشتر بود و بیماران علامت‌دارمان رو به افزایش است.

وی اضافه کرد: تعداد نمونه‌گیری‌هایمان رو به افزایش است و ۳۰ درصد کسانی که در صفوف تست نمونه‌گیری کرونا هستند به‌واقع نیازی ندارند.

فرشیدی با اشاره به اینکه از روز گذشته زیر بار تست‌هایی که پزشک صلاح نمی‌داند، نمی‌رویم، تصریح کرد: خواهش می‌کنم رسانه‌ها در این مسیر کمک دانشگاه علوم پزشکی باشند و اگر سیستم درمانی بگوید از فردی تست گرفته شود، تست خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: بیشترین علامتی که در انتقال کرونا وجود دارد، سرفه کردن است و احتمال انتقال کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه بهترین راه پیشگیری در انتقال کرونا ماسک است، عنوان کرد: هر رفت‌وآمدی از منزل به بیرون امکان انتقال کرونا را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های درمانی، افزایش مراقبت‌های بهداشتی و قرنطینه‌های مؤثر سیاست‌های ماست، اضافه کرد: حتی ممکن است یک تا دو هتل در سطح استان را برای قرنطینه بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

فرشیدی با اشاره به اینکه از امروز تست‌های سرولوژی به‌منظور تشخیص و اندازه‌گیری میزان آنتی‌بادی‌ها در استان هرمزگان با حضور بخش خصوصی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: علی‌رغم مشکلات آزمایشگاه کیش تا پایان هفته راه‌اندازی می‌شود و نمونه‌های آزمایشگاهی مرکز تحقیقات هم ظرف روزهای آینده نیز تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال آغاز راه‌اندازی آزمایشگاه و تأمین تجهیزات در میناب هستیم، اضافه کرد: کیش را به‌عنوان مرکز آزمایشگاه غرب استان، میناب شرق استان و بندرعباس مرکز استان در نظر گرفته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه بیش از ۲۳ هزار تست در استان انجام‌شده که بالاتر از متوسط کشوری است، اظهار کرد: در حال حاضر بندرعباس و میناب شهرهای قرمز هستند و اکنون رودان و قشم را هم اضافه کرده‌ایم و بندرخمیر و حاجی‌آباد هم نزدیک شدن به چنین وضعیت مشابهی قرار دارند و باید ببینیم وزارت بهداشت و درمان چه تصمیمی می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بندرعباس ۷۳ درصد موارد کرونا در هرمزگان را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: تنها شهرستان سبز کشور بوموسی است که مورد مثبتی نداشته است.

فرشیدی با اشاره به اینکه باید محدودیت‌هایی در شهر بندرعباس ایجاد شود و نیاز به مداخله برای تعطیلی برخی اماکن مانند بازار وجود دارد، تصریح کرد: استفاده از ماسک در فضاهای سربسته اجباری است از دستگاه‌های اجرایی گرفته تا فروشندگان و خریداران هم باید با رعایت فاصله اجتماعی اقدام به خرید کنند.

وی با بیان اینکه اجباری در استفاده از دستکش وجود ندارد و الزامی نیست، ادامه داد: سر میز هر رستوران باید محلول یا ژل ضدعفونی‌کننده باشد و تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه وقتی الزام در برگزاری آزمون‌های مدارس است دیگر دست بنده یا ستاد کرونا استانی نیست، افزود: برای آموزش‌وپرورش هم دستورالعمل نیز ارائه‌شده و باید آزمون‌ها طبق پروتکل‌ها برگزار شود و باید تمامی دانش آموزان در آزمون‌ها از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نظر خود را در خصوص آزمون‌های دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص الزام برگزاری آزمون‌های غیرحضوری اعلام کرده‌ایم و حتی شهرهای بندرعباس، میناب و قشم را قرمز اعلام کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: البته بحث کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و کلاس‌های عملی با توجه به نوع الزامی بودن یا نبودن تصمیم‌گیری می‌شود.

پسندیدم(7)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *