اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
ستاری:

به جای سرمایه گذاری بر روی سکه‌ و بورس، بر اولویت‌های بومی سرمایه‌گذاری کنیم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه باید به جای سرمایه گذاری در سکه، دلار و بورس شاهد سرمایه گذاری‌های بومی در زمینه استارتاپ‌ها باشیم، گفت: تا پایان امسال زیرساخت‌های پارک علم و فناوری خراسان جنوبی تقویت و فضای فیزیکی آن گسترش می‌یابد.

بازخبر /سورنا ستاری، دوشنبه ۱۲ خرداد در نشست خبری صدا و سیمای خراسان جنوبی با موضوع پیشرفت‌های حوزه فناوری در مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: باید جهت گیری دانشگاه‌ها به سمت حل مشکلات مردم و ایجاد ارزش افزوده برای کشور باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: طی هفت سال گذشته بر روی اقتصاد دانش بنیان تمرکز کردیم و خوشبختانه اکنون اتفاقات خوبی را در خراسان جنوبی شاهد هستیم، اما هنوز با پتانسیل‌ها فاصله وجود دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: اکنون بیش از پنج هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و ارزش شرکت‌های دانش بنیان در تابلوی بورس ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است.

ستاری با بیان اینکه امکانات فوق العاده‌ای در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهیم و حدود ۱۴۰ خدمت ارائه می‌شود، تصریح کرد: باید در خراسان جنوبی راه حل‌های بومی برای حل مشکلات ارائه شود.

وی از اقتصاد نفتی به عنوان بزرگترین ضربه به کارآفرینی نام برد و ادامه داد: اگر سیاست خراسان جنوبی خام فروشی باشد؛ هیچ ارزشی اقتصادی برای استان ایجاد نخواهد شد.

ستاری با تاکید بر فرآوری زعفران و سایر محصولات خراسان جنوبی، افزود: ارزش دانش بر روی این محصولات است که موجب ایجاد ارزش افزوده برای استان می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون کشور برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند واردات تجهیزات نیست و تمامی نیاز کشور در داخل تأمین می‌شود.

ستاری اظهار کرد: اکوسیستم شرکت‌های دانش بنیان در این دوران به خوبی پاسخ داده و اکنون پروژه‌های قابل‌ توجهی از سوی این شرکت‌ها در حوزه دارو، واکسن و تجهیزات درمانی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه به هر میزانی که ساختمان در استان اختصاص یابد برای نوسازی و تجهیز آن حمایت مالی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر بحث امنیت غذایی کشور تمرکز کرده است؛ چرا که باید غذای کشور را خود با تکنولوژی، نوآوری و ایده‌های جدید تولید کنیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *