اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس:

در شرایط هشدار کرونا هستیم

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: شرایط بیماری کرونا در استان هرمزگان و بندرعباس در مرحله هشدار قرار دارد و انتظار داریم در شرایط کنونی به منظور پیشگیری از شیوع گسترده بیماری کرونا در سطح شهرستان بندرعباس مردم پروتکل های بهداشتی را کامل رعایت کنند.

بازخبر /دکتر یحیی میرزاده   افزود: متاسفانه علیرغم هشدارهای ستاد کشوری و استانی مبارزه با کرونا، مردم با تصور اینکه بیماری کرونا از بین رفته است و یا دیگرخطری در تابستان ندارد، توجه ای به رعایت پروتکل های بهداشتی نکرده اند و تردد های غیر ضروروی بدون ماسک در مکان های شلوغ داشته اند و تجمع هایی همچون برگزاری جشن ها و دورهمی ها را از سرگرفته اند.

میرزاده با اشاره به اینکه رعایت فاصله گذاری فیزیکی توسط مردم موجب حفظ سلامت می شود، اظهار کرد: مردم باید همچون گذشته در راستای برنامه ها و تصمیم های ستاد کرونا کشوری و استانی باشند و به هشدارها توجه کنند تا به وضعیت قرمز نرسیم.
وی با تاکید بر اینکه که  مردم تا جایی که امکان دارد از اجتماع های گروهی همچون برگزاری عروسی، دورهمی ها جدا خودداری کنند، خاطرنشان کرد: تردد غیر ضروری از مناطق پاک به شهرها و روستاهای شهرستان و بلعکس می تواند موجب انتشار بیماری کرونا در نقاط پاک شود و توصیه بهداشتی به عدم ترددهای غیرضروروی است و همچنان در خانه ماندن بهترین راهکار خواهد بود.

میرزاده ادامه داد: مشارکت بسیاری از اصناف در رعایت پروتکل ها قابل قبول است و نظارت های تیم های سلامت محیط بر اصناف و به خصوص اماکن پرتردد و صنوف تهیه و توزیع مواد خوراکی بیش از پیش تشدید می شود و این نظارت ها با همکاری مردم اصربخش تر است که صورت مشاهده هرگونه تخلف و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی با سلامت محیط با شماره ۱۹۰ در تماس باشند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس خاطرنشان کرد: هیچ نوع داروی ضد ویروس اختصاصی برای کرنا ویروس وجود ندارد و پیشگیری همچنان  در اولویت است.
میرزاده با اشاره به مقررات بهداشتی با توجه به وضعیت این بیماری، یادآورشد: شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه به خصوص پیش از غذا خوردن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی همچنان توصیه مهم و اثرگذارمحسوب می شود.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *