ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت تشریح کرد

آخرین وضعیت دانشجویان مبتلا به کرونا

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ۱۷ دانشجوی کرمانی مبتلا به ویروس کرونا همچنان در قرنطینه هستند، گفت: تعداد ۷ دانشجوی دیگر از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به این ویروس مبتلا شدند.

   بازخبر /دکتر رحمان خدابنده لو  ضمن بیان این مطلب به تشریح آخرین وضعیت ابتلای تعدادی از دانشجویان ساکن خوابگاه متعلق به دانشگاه علوم پزشکی کرمان به ویروس کرونا پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشجویان دستیاری، کارورزی، اینترن و افرادی که باید در دوران شیوع کرونا در بخش های بیمارستانی و به ویژه در بخش‌ها بیماران مبتلا به کرونا نیز فعالیت کنند بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند، در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز از دانشجویانی که در این مراکز حضور داشتند بدون اینکه این افراد علایم ویروس کرونا را داشته باشند تست کرونا گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: بر این اساس از تعداد ۸۲ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان که ساکن خوابگاه بودند و در مراکز درمانی نیز حضور داشتند نیز تست کرونا گرفته می‌شود در نهایت تست نهایی ۱۷ دانشجو از ۸۲ نفر مثبت اعلام شده است.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: از ۱۷ دانشجوی مبتلا به ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تعداد ۱۱ دانشجو دختر و ۶ نفر نیز پسر هستند. در حال حاضر این افراد در هتلی که قبلا دانشگاه با آن قرارداد داشت همچنان در قرنطینه قرار دارند و برای این دانشجویان کادر درمانی اعم از روانشناس، مشاوره و پزشک به منظور ارائه خدمات درمانی در نظر گرفته شده است.

خدابنده لو تاکید کرد: دانشجویان مبتلا به ویروس کرونا هیچ گونه علایمی از این بیماری ندارند و فقط تست سی پی آر آنها مثبت اعلام شده است و بعد از ۱۴ روز از مدت قرنطیه، می توانند به فضای خوابگاهی بازگردند.

وی همچنین از ابتلای ۷ دانشج وی علوم پزشکی ساکن خوابگاه دانشگاه اصفهان به کرونا ویروس خبر داد و گفت: این افراد نیز در قرنطینه قرار دارند.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشجویان علوم پزشکی که به دلیل فعالیت در مراکز درمانی در مراکز خوابگاهی ساکن هستند همواره مورد غربالگری قرار می‌گیرند، افزود: در این زمینه اقداماتی نظیر تب سنجی و غیره برای این دانشجویان انجام می‌شود ولی از آنها تست کرونا گرفته نمی‌شود.

وی در خصوص آمار دانشجویان مبتلا به کرونا گفت: آماری از میزان ابتلای دانشجویان علوم پزشکی به کرونا نداریم اما می‌توانیم بگوییم تاکنون هیچ دانشجویی در اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت نشده است.

خدابنده لو در پایان از برنامه وزارت بهداشت برای انجام تست کرونا از دانشجویان استانی خبر داد و گفت: بر این اساس تلاش داریم برآوردی از وضعیت دانشجویان از نظر ابتلا به این ویروس در استان ها و دانشگاه های متخلف داشته باشیم. در این راستا  تست کرونای دانشجویان خوابگاهی برخی دانشگاه ها نیز کاملا منفی اعلام شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *