آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
مجید عسکری زاده، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس:

مجید عسکری زاده: مطالبه گری از نوعی خاص قابل قبول و پذیرش نیست

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: مطالبه گری از نوعی خاص قابل قبول و پذیرش نیست و قلب واقعیت ها باید براساس مطالبه گری عامه و روشن باشد. شورای شهر می بایست ابتدا در جلسه غیر علنی به شهردار تذکر می داد و بعد آن را در جلسه علنی مطرح می کرد

      بازخبر / مجید عسکری زاده در نطق پیش از دستور یکصد و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به طرح سوال اعضای شورای شهر در جلسه قبل این شورا بیان کرد: حقیقت این است که من قصد ورود به این بازی هایی که بارها گفته ام به نفع شهروندان، شورا و شهرداری نیست را ندارم، ولی اصرار جمع زیادی از شهروندان مرا بر آن داشت تا برای درک مسائل پیش آمده توضیحاتی را بدهم و در راستای دغدغه هایی که تعدادی از اعضای محترم شورای شهر درباره نحوه ی عملکرد شهردار و مجموعه شهرداری و پاسخگویی مناسب مجموعه شهرداری به تذکرات و سوالات اعضای شورای شهر در راستای ایفای نقش نظارتی و قانون گذاری که داشته اند تمام مسائل فوق، جای قدردانی و تشکر دارد و همان گونه که تمامی اعضای شورا مستحضرند در خصوص پاسخگویی شهردار به مجموعه شورا ضوابط و مقررات خاصی حکمفرما است . اما بر اساس عرفی که در مجموعه ی مدیریت شهری وجود دارد و همچنین نگاهی به عملکرد رهبر فرزانه کبیر انقلاب در خصوص تذکرات به مقامات که در ابتدا در جلسه ی غیر علنی مطرح و تذکرات لازم به آنها داده شده ، و در صورت تخطی مقامات مسائل به صورت علنی گفته می شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: با توجه به مسائل پیش آمده و درخواست سوال از شهردار آیا جلسه ی غیر علنی در رابطه با سوالات مطرح شده با شهردار برگزار شده یا خیر؟ اگر برگزار گردیده آیا خروجی داشته و در صورت جواب مثبت، خوشحال می شوم مسائل مطرح شده به رویت بنده و شهروندان رسانده شود.

عسکری زاده گفت : طبق قانون ، شهردار در راستای منافع شهروندان و حفظ انسجام مدیریت شهری برابر ضوابط و مقررات اقدام نماید و این منطقی است، این صحبت که فلان مدیر در مجموعه ی شهرداری ضعیف و یا قوی است و یا از این پست جابجا شود دخالت در امور داخلی شهرداری است و این کاملا غیر قانونی می باشد.چرا که قانون حوزه ی اختیارات شورای شهر را مشخص نموده است هر چند که دوستان سال ها به شیوه ی دیگری عادت کرده باشند ولی قانون چیز دیگر را می گوید.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تاکید کرد: اعتقاد قلبی این جانب بر این است که سوءاستفاده از جایگاه کارگران و کارکنان برای نیل به اهداف خاص، کاری نکوهیده است.برخی بر این مدعا هستند که تیم حقوقی شهرداری ضعیف است پاسخ من رجوع به حقایق و اسناد موجود می باشد که واقعیت چیز دیگری است.
عسکری زاده گفت : مهم ترین مسئله و دغدغه شهروندان وصول مطالبات و اخذ عوارض و مسئولیت های اجتماعی صنایع حوزه ی غرب ، پالایشگاه ها و حوزه ی بنادر می باشد آیا تاکنون اقدامی در این خصوص داشته ایم؟کما اینکه به کرات در جلسات متعدد و طی یادداشت ها و نطق ها به این موضوع پرداخته ام، که جایگاه محیط زیست ، پالایشگاه نفت ستاره ، پالایشگاه نفت بندرعباس و فولاد کجاست؟ چرا مدیریت شهری را به این مسیر هدایت و پشتیبانی نکرده ایم.

وی افزود : همچنین در خصوص سوالات مطرح شده از شهردار ذکر یک نکته ضروری است که چرا عنوان سوالات مطرح شده در یک جلسه ی هم اندیشی ما بین اعضای شورای شهر برگزار نگردیده است تا خروجی کامل تر و با تأیید تمامی اعضا سوالات مطرح گردد.

عسکری زاده در پایان گفت : مطالبه گری از نوعی خاص قابل قبول و پذیرش نیست و قلب واقعیت ها باید بر اساس مطالبه گری عامه و روشن باشد.

پسندیدم(5)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *