آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
یادداشتی از محمد امین عالی پور احمدی

توسعه بندرعباس از گذشته تا امروز

بندرعباس شهری که دچار تحولی بزرگ شده است و این تحول حاصل ماه ها و حتی سال هاتلاش بی وقفه مسوولان شهری بوده و قابل تقدیراست.

 بازخبر /  شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان سالیان درازی است که مهمان نوازی مردمانش را در جای جای این کشور زبان زد خاص و عام کرده است.
خون گرم بودن مردمانش نشات گرفته از آفتاب گرم جنوب است؛و زیبایی چشم نوازش از درختان زیبایی همچون گارمزنگی و نخل های سر به فلک کشیده و نعمت بی کرانی همچون دریا که بهترین نغمه ها را می سراید و افراد مستعدی در دنیای موسیقی را از این دیار معرفی نموده است.
شهر بندرعباس از دیرباز تا کنون دست خوش تحولات عظیمی بوده است و این تغییرات را فقط در یک جبهه خاص نمی توان عنوان کرد بلکه در تمام زمینه های فرهنگی؛ اجتماعی و سیاسی تغییرات مثبتی را داشته است.
امروز با پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن ابزار های جدید توسعه؛ شهر ها تغییرات گسترده ای کرده اند و شهر بندرعباس نیز از این مساله مستثنی نبوده است.

ایجاد قطب های اقتصادی همچون آلومینیوم المهدی؛ صنایع فولادی متعدد و همچنین بندرهای تجاری نظیر بندرشهید رجایی به عنوان یکی از بزرگترین بنادر سطح خاورمیانه و همچنین بندر شهید باهنر از مزیت های توسعه شهری و لقب گرفتن پایتخت اقتصادی کشور بوده است.
مهم ترین عرصه های این شهر را مردم رقم زده اند زیرا با تلاش های شبانه روزی شان به دنبال شهرت افکنی و قرار گرفتن نام این دیار در فهرست های جهانی بوده اند.
بندرعباس از فرهنگ مهمان نوازی و مردم داری غنی برخودار است و این فرهنگ نیز نشات گرفته از پشت هم بودن و مساوات بومیان این شهر است که دست به دست هم می هند تا برای رسیدن به اهداف بزرگ؛ همدیگر را همراهی نمایند..
امروز پس از گذشت سالیان سال از تاسیس این شهر بندری ؛مسوولان این شهرستان هستند که با اقدامات خود می توانند معرف بیشتر زیبایی ها و ظرفیت های شهری باشند.

حضور مسوولان بومی در صدر امورات شهری و استانی کمک شایانی به پیشرفت و آبادانی این شهر کرده است که نمونه آن را می توان حضور شهرداران بومی در توسعه شهری عنوان کرد.
کسب عنوان کلانشهر بندرعباس و پیشرفت های جهانی اش را به این زودی نمی توانستیم متصور شویم اما با پشتکار و تفکرات شهردار و عوامل شهری ؛توسعه ها زودتر از آن چیزی که متصورش بودیم شاهد هستیم.
قابل بیان است که در مسیر پیشرفت و توسعه مشکلاتی نیز وجود خواهد داشت اما بنا نیست که بابت ریز مسائل شهری زحمات و خدمات بزرگ را نادیده گرفت.

نمونه این خدمات را می توان به وضوح مشاهده نمود و برای خودمان به قضاوت بنشینیم؛توسعه محله های بندرعباس؛ ایجاد امکانات رفاهی بیشتر؛ توسعه سرانه های ورزشی؛ ساخت پل های روگذر و زیرگذر با هدف کمک به روان سازی ترافیک شهری؛بسترسازی های ساحلی و نصب المان های شهری و همچنین توجه ویژه به مبلمان شهری تنها بخشی از عملکرد چند ساله شهرداری بندرعباس در سالیان اخیر بوده است.

علی ایحال اگر بگوییم این تلاش ها مدیون و مرهون زحمات دلسوزانه شهردار فعلی و مدیران شهری این شهر بوده است؛ گزافه نگفته ایم و تغییرات ایجاد شده در بسترهای شهری خود بیانگر این موضوع است.
اما در پایان نیز باید سخنی را با چند تن از مسوولان داشته باشیم که در راستای توسعه بندرعباس باید دلسوزانه تر عمل کنند؛ چه کسانی که در منصب شورایی به قضاوت وپیگیری نشسته اند و چه کسانی که در منصب های اجرایی فعالیت دارند و امیدواریم با تلاش و پشتکار بیشتر شاهد پیشرفت و آبادانی شهرمان؛بندرعباس باشیم.

انتهای یادداشت./

پسندیدم(2)نپسندیدم(3)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *