ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
وزیر راه بیشترین تذکرهای را بابت چه دریافت کرد؟

نگاهی به ماجراهای پرتذکرترین وزیر کابینه و بهارستانی‌ها

درپی انتشار گزارش مجلس مبنی بر اینکه وزیر راه و شهرسازی و وزارتخانه متبوعش در چهار سال گذشته از عمر مجلس دهم بیشترین تذکر را در میان دیگر وزرا دریافت کرده و در رتبه دوم در این زمینه پس از رئیس جمهور قرار دارند، بررسی های صورت گرفته نشان می‌دهد بیشترین تذکر دزیافت شده وزیر راه و شهرسازی به وضعیت نامناسب جاده ها از نظر ایمنی و کیفیت و تلفات جاده‌ای ناشی از آن برمی‌گردد.

بازخبر /در آخرین هفته کاری نمایندگان مجلس دهم گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه در طول چهار سال گذشته نمایندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۰ هزار تذکر به اعضای هیات دولت دادند که وزیر راه و شهرسازی با ۱۲۲۰ تذکر از نمایندگان در رتبه دوم پس از رییس‌جمهوری قرار دارد.

در این میان محمد اسلامی که عمر حدود یک سال و نیمه وزارتش را در این دوره از مجلس گذرانده، سهم نسبتاً بالایی در تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان مجلس داشته است؛ تذکراتی که درباره موضوعات مهم و مشکلات موجود در این حوزه از جاده ها، وضعیت کیفی و ایمنی پایین آن ها و تلفات جاده ای حوادث،  سوانح هوایی و ریلی، کامیون‌داران، لزوم رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی در ایام شیوع ویروس کرونا توسط صنعت حمل و نقل کشور و دیگر موضوعات روز به وجود آمده در این ایام بوده است.

حالا این چالش ها و تذکرات را مورد بررسی قرار دادیم تا ببینیم وزیر راه و شهرسازی در ماه‌های گذشته از عمر وزارتش چه تذکراتی دریافت کرده و بیشترین سهم در این میان به کدام موضوع یا محور اختصاص دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین تذکراتی که محمد اسلامی در حدود یک سال و نیم گذشته دریافت کرده مربوط به جاده ها و تلفات جاده‌ای و وضعیت ایمنی و کیفیت پایین محورهای مواصلاتی مختلف در کشور بوده است چرا که در میان بیش از ۳۳۰ تذکر کتبی نمایندگان مجلس در بازه زمانی مذکور ۱۴۱ تذکر مربوط به همین موضوع بوده و سهم جاده ها و تلفات جاده ای ۴۲ درصد است.

پس از این مسئله تذکرهای مربوط به بخش ریلی مسکن و بازار آن و تذکرهای مربوط به حوزه انتخابیه نمایندگان در رتبه های دوم تا چهارم قرار می گیرد البته ناگفته نماند که برخی از تذکرهای نمایندگان کاملا به مسائل شخصی حوزه‌های انتخابیه آنان باز می‌گردد که انتظار می‌رود نمایندگان جدید از تعداد و حجم این تذکرات بکاهند و بیشتر به مسائل کلی و مشکلات حوزه راه و شهرسازی به ویژه در سطح ملی بپردازند.

همچنین، در برخی بازه های زمانی که اتفاقات و مشکلاتی در حوزه راه و شهرسازی به وجود آمده تذکرهای نمایندگان نیز به صورت قابل توجهی به آن سمت و سو رفته است؛ به عنوان مثال در چند بازه زمانی که قیمت مسکن و اجاره بهای آن افزایش یافت بیشتر تذکرات نمایندگان به مسکن و بازار مسکن اختصاص پیدا کرد یا آن که در سقوط هواپیمای اوکراینی که با خطای انسانی در سال گذشته رخ داد تذکرهای نمایندگان مجلس برای پیگیری هر چه سریعتر وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی غالباً به این موضوع اختصاص پیدا کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *