آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان:

جامعه صیادی هرمزگان و شیلات خواهان برخورد جدی با صید غیرمجاز است

معاون صید و بنادرماهیگیری شیلات ایران با اشاره به جایگاه صید و صیادی استان هرمزگان گفت: ساماندهی وضعیت صید و صیادی استان هرمزگان با جدیت پیگیری شود.

 بازخبر /سید پرویز محبی صبح امروز(سوم خردادماه) در نشست با مدیرکل  و معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین شیلات هرمزگان، با اشاره به وضعیت صید و صیادی استان هرمزگان و همچنین جایگاه مطلوب استان هرمزگان در حوزه صید و صیادی کشور گفت: بدون شک صید و صیادی در استان هرمزگان از اهمیت ویژه ایی برخوردار است که باید به شکل ویژه ایی و با حساسیت خاص مسائل و مشکلات آن تا مرتفع شدن پیگیری شود.

وی با بیان اینکه صید غیر مجاز   به عنوان یک آفت برای صید و صیادی استان مطرح است گفت: تشکیل شورای یگان حفاظت منابع آبزیان ، تشکیل کمیته های تخصصی صید و صیادی، تشدید در برخود با متخلفین حوزه صید و صیادی، تاکید بر بهره گیری بیشتر از قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی و … می تواند نقش مهمی در ساماندهی صید و صیادی استان داشته باشد.

محبی استفاده از ظرفیت ها و تعاملات خوب دریابانی ، استانداری ، سپاه و دستگاه قضا را فرصتی مغتنم برای برچیده شدن تخلفات صیادی در استان هرمزگان  در چارچوب قوانین و مقررات خواند و عنوان کرد: وضعیت موجود نیازمند حمایت های بیش از پیش از این مجموعه در برخورد با عاملین هر نوع صید غیر مجاز و تخلف است و این موضوع نیازمند ایجاد یک تفاهم و تعامل سازنده در سطح کشور و استان برای برخورد در چارچوب قوانین حفاظت از منابع آبزیان کشوراست.

معاون صید و بنادرماهیگیری شیلات ایران استفاده از فن آوری نوین و نصب سامانه های پایشی بر روی شناورهای صیادی را لازمه تحقق صید اصولی و پایدار خواند.

در ادامه سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان با اشاره به برخورداری از  دو هزار و ۳۰۰  کیلومتر نوار ساحلی(باجزایر)  و  مزیت بهره گیری توام از خلیج فارس و دریای عمان، ظرفیت ویژه ایی برای صید و صیادی استان رقم زده است گفت :برخورداری و حفاظت از چنین ظرفیتی نیازمند نیروی انسانی لازم ، منابع مالی و تجیهزات برای حفاظت از منابع آبزیان و مراقبت از منافع ملی و جامعه صیادی است.

عبدالرسول دریایی  در خصوص صید غیر مجاز تصریح کرد: جامعه صیادی استان و شیلات خواهان برخورد جدی و قاطعانه با این معضل است چرا که نه تنها به جامعه صیادی آسیب میزنند بلکه نسل آبزیان را منقرض و آرامش روانی جامعه را نیز برهم می زنند.

وی با اشاره به برخورداری استان از چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور و بالغ بر ۳۲ هزار نفر صیاد در  دوهزار و ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی  گفت: منابع انسانی و تجهیزات شیلات هرمزگان برای رصد شناورهای قانونی هم کافی نیست ،چه برسد به هجمه عظیم تخلفات شناورهای بی هویت و متخلف ، بدون شک این مهم ورود و حمایت قانونی همه مسئولان استانی و کشوری مرتبط را طلب می کند و نیاز به حمایت مادی ومعنوی از یگان حفاظت شیلات استان لازم و ضروری است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *