ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

طلا ۳۰ دلار ارزان شد

قیمت طلا پس از این که روز پنج شنبه به پایین‌ترین حد خود در یک هفته گذشته نزول کرد، در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید تنشها میان آمریکا و چین که تقاضا برای دارایی امن را تقویت کرد، ثابت بود.

بازخبر /هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۱۷۲۷ دلار و ۳۹ سنت معامله شد. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۱.۴ درصد نزول کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۲۶ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۳۰ دلار و ۲۰ سنت معادل ۱.۷ درصد کاهش، در ۱۷۲۱ دلار و ۹۰ سنت بسته شده بود.

طلا که روز دوشنبه تحت تاثیر نگرانیها پیرامون آسیبهای اقتصادی، تنشهای تجاری میان آمریکا و چین و تدابیر محرک مالی گسترده، به بالاترین حد از اکتبر سال ۲۰۱۲ صعود کرده بود، در پی انتشار آمار اقتصادی مثبت و کاهش محدودیتهای قرنطینه در بعضی از کشورها، در مسیر ثبت کاهش هفتگی ۰.۸ درصدی قرار دارد.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز در این باره گفت: عوامل بنیادین بازار طلا همچنین از بالا ماندن قیمتها حمایت می کنند اما فعالیت بخش تولید در اروپا و آمریکا بهبود پیدا کرده و آمار شاخص مدیران خرید که شب گذشته منتشر شد، بهتر از حد مطلوب بود.

با این حال اختلافات میان آمریکا و چین باعث ریسک گریزی سرمایه گذاران شده و از طلا به عنوان دارایی امن حمایت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا پس از طرح پکن برای وضع قانون جدید امنیت ملی در خصوص هنگ کنگ که باعث هشدار از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا شد، عقب نشینی کردند.

شرکت فیچ در یادداشتی اعلام کرد که طلا هنوز بالای مرز ۱۷۰۰ دلار را حفظ کرده و در حال تجدید قوا برای صعود در ماههای آینده به اوج قیمتی است که در سال ۲۰۱۱ تجربه کرده بود. نرخهای بهره اندک و سیاستهای تسهیل مالی، ابهامات اقتصادکلان و ژئوپلیتیکی و تقاضای بالای سرمایه گذاران، از قیمت طلا در افق شش تا ۱۲ ماهه پشتیبانی خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۲ درصد صعود کرد و به ۲۰۳۷ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، ۸۲۷ دلار و ۶۲ سنت بود. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۵ درصد کاهش، به ۱۶ دلار و ۸۱ سنت رسید.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *